• Lodjursungen

    Ang skönhetsbehandling. Hur vet man om personen har rätt utb?

    Jag gjord en behandling plasma pen hos en salong. Jag har läst på lite och hon gjorde inte alls som man ska. var dessutom mer än hälften billigare än andra. Dumt av mig - jag vet! 


    Hon frågade inte bakgrundsfrågor som man tydligen ska göra, lät bedövningen verka typ 1 minut så det hjälpte inget alls. Ska tydligen verkar MINST 30 min. 


    Hon lade prickarna helt fel. Allt vart en stor klump av sår. Ingen förbättring på det jag ville ha hjälp med.
    Hon gör ingen reklam för att hon utför detta på sin instagram. Bara fransförlängningar. 

    så hur kollar man upp? Jag har redan frågat henne o hon säger att hon ar utbildning men jag tror inte de.

  • Svar på tråden Ang skönhetsbehandling. Hur vet man om personen har rätt utb?
  • callmepreggoornot

    Det är upp till henne att visa diplom eller annat  vid förfrågan som du sedan får utgå ifrån.


     


    Hon var hälften så billig och gör ingen reklam för att hon gör detta eller visar upp diplom. Nej, det verkar inte seriöst.

  • Lodjursungen

    Hos sa att jag måste komma på ett återbesök som oxå kommer kosta. Kan jag skippa de utan problem? 


    ska jag anmäla henne nånstans?

  • Lodjursungen

    Det gjorde jätteon!!!! men hon sa att de är så. Jag påpekade att jag sett filmer på när dom gör detta men då sa hon att de var fejk

  • Anonym (Hä)

    Kära du.
    Ta bättre hand om din hud. 
    Jag går bara till Akademikliniken som är dyrast men bäst och har mest erfarenhet. De talar om vad som blir bäst för min hud och bokar in mig till en expert. 
    Jag sparar och snålar med annat för jag vill inte äventyra min hud o mitt ansikte.
    Gå till nån källare eller åka utomlands finns inte på kartan. 
    Jag är 53 men folk tror jag är under 40.

  • Guldnovan
    Lodjursungen skrev 2022-05-06 13:33:26 följande:

    Hos sa att jag måste komma på ett återbesök som oxå kommer kosta. Kan jag skippa de utan problem? 


    ska jag anmäla henne nånstans?


     Gå på efterkontroll men det ska inte kosta något. Kolla på andra ställen så ser du att både konsultation och efterkontroll brukar ingå. 
  • Lodjursungen

    Nej de står att det kostar. Det kostar hälften av vad behandlingen kostar. Hon skriver ingenting på hennes sida om att hon ens håller på med det här. Inga bilder, ingenting!!!

  • Guldnovan
    Lodjursungen skrev 2022-05-06 13:37:54 följande:

    Det gjorde jätteon!!!! men hon sa att de är så. Jag påpekade att jag sett filmer på när dom gör detta men då sa hon att de var fejk


    Det låter inte som ett seriöst ställe du varit på....
  • Guldnovan
    Lodjursungen skrev 2022-05-06 13:45:45 följande:

    Nej de står att det kostar. Det kostar hälften av vad behandlingen kostar. Hon skriver ingenting på hennes sida om att hon ens håller på med det här. Inga bilder, ingenting!!!


    Kolla andra ställen så ser du hur det brukar gå till. 
  • Anonym (M)
    Lodjursungen skrev 2022-05-06 13:45:45 följande:

    Nej de står att det kostar. Det kostar hälften av vad behandlingen kostar. Hon skriver ingenting på hennes sida om att hon ens håller på med det här. Inga bilder, ingenting!!!


    Vart står det att efterkontroll av plasmapen kostar? Om ingenting står att hon håller på med det?
  • Lodjursungen

    Alltså den här behandlingen finns att välja på hennes boka direkt men hon skriver inget om den att hon gör den så som hon framhäver lash lift och såna grejer som hon verkar hålla på med mest. Då lägger hon ut bilder och skriver hur länge hon hållt på med det och så.

  • Anonym (CB)

    Nej tror inte heller att hon är en hudterapeut och vänd dig till Konsumentverket om du är missnöjd med behandlingen. 

  • Lodjursungen

    Har fått se ett intyg nu och det verkar vara oxå en sån här salong som inte marknadsför sig alls. Står inget om plasma pen på deras sida, finns inga bilder. När jag kollar på boka direkt så finns det att välja och det är löjligt billigt. 

Svar på tråden Ang skönhetsbehandling. Hur vet man om personen har rätt utb?