• Pusur

Har någon erfarenhet av menstrosor från repeat?

Tyckte de verkade bra att ha som komplement på natten vid mens för att undvika fläckar på lakan etc. Hade lite frågor och kontaktade företaget på mejl och Messenger på Facebook men inget svar på flera dagar deras Facebook profil har inga inlägg utom bara tillagd profil och omslagsbild. Hemsidan är dock bra och noggrann men man kan bara betala i förskott med typ paypal och i och med de inte svarar blir jag misstänksam att det kanske är bluff?

erfarenheter?

• Svar på tråden Har någon erfarenhet av menstrosor från repeat?
  • Pusur

Har beställt från ?comfydence? men returnerade för gillade inte modellen. 

• Anonym (andra ställen)

Jag har ingen personlig erfarenhet av menstrosor, men söker man på nätet verkar det ju finnas i lite olika modeller hos flera seriösa webshoppar. Jag hade köpt från någon av dem istället.

• Anonym (just)
    Pusur skrev 2022-05-06 12:13:51 följande:
    Har någon erfarenhet av menstrosor från repeat?

Tyckte de verkade bra att ha som komplement på natten vid mens för att undvika fläckar på lakan etc. Hade lite frågor och kontaktade företaget på mejl och Messenger på Facebook men inget svar på flera dagar deras Facebook profil har inga inlägg utom bara tillagd profil och omslagsbild. Hemsidan är dock bra och noggrann men man kan bara betala i förskott med typ paypal och i och med de inte svarar blir jag misstänksam att det kanske är bluff?

erfarenheter?

Jag har ingen erfarenhet av just den modellen, men min dotter använder menstrosor som vi köpte på ASOS tror jag. Något märke som jag inte minns, en sort för natten/rikligare mens och en sort för dagen/mindre riklig. Och de funkar fantastiskt bra!

Tror det var dessa:

www.asos.com/se/dorina/dorina-moon-svarta-menstrosor-for-natten-2-pack/prd/20492491

Hon är 14 år och upplevde det så jobbigt med mensskydd med risk för läckage eller att hon inte hade med sig tillräckligt. Trosorna håller en hel dag eller en hel natt, sitter bra, läcker inte. De första dagarna av mensen tror jag att hon kompletterar med en extra binda bara för att. Hon har inte börjat med tampong ännu.

Jag skulle satsa på att köpa från någon klädsite istället för det företaget som du skriver om, som inte låter helt seriöst. 
  • Pusur

det jag gillade med dessa var att det var bomull längst ut ist för syntet material (vilket de flesta andra är) och modellen såg bra ut utifrån bild. comfydence trosorna hade också bara kort och paypal så verkar inte vara så ovanligt, men dem svarade dock snabbt på mejl dock gillade inte modellen. 

de verkar vara seriösa utifrån hemsida bara att de inte svarar och har en outvecklad Facebook. 

• Anonym (M)
    Anonym (just) skrev 2022-05-06 14:28:38 följande:
    Jag har ingen erfarenhet av just den modellen, men min dotter använder menstrosor som vi köpte på ASOS tror jag. Något märke som jag inte minns, en sort för natten/rikligare mens och en sort för dagen/mindre riklig. Och de funkar fantastiskt bra!

Tror det var dessa:

www.asos.com/se/dorina/dorina-moon-svarta-menstrosor-for-natten-2-pack/prd/20492491

Hon är 14 år och upplevde det så jobbigt med mensskydd med risk för läckage eller att hon inte hade med sig tillräckligt. Trosorna håller en hel dag eller en hel natt, sitter bra, läcker inte. De första dagarna av mensen tror jag att hon kompletterar med en extra binda bara för att. Hon har inte börjat med tampong ännu.

Jag skulle satsa på att köpa från någon klädsite istället för det företaget som du skriver om, som inte låter helt seriöst. 
    Vadå behöver man ingen binda med menstrosor?
  • Anonym (e)

repeat-undies  (se) ?

Ser inte helt seriöst ut faktiskt.

• Anonym (just)
    Anonym (M) skrev 2022-05-06 14:39:25 följande:
    Nej, det är ju liksom det som är grejen.

Om man har väldigt riklig mens så kanske man behöver mensskydd som extra, men med normal mens så har själva trosan uppsugningsförmåga som räcker. Sen tvättar man dem bara i maskin precis som vanliga kläder. 
  • Anonym (andra ställen)
    Anonym (M) skrev 2022-05-06 14:39:25 följande:

Nej det är det som är grejen: trosa och tygbinda i ett. Jag tycker att det verkar vansinnigt opraktiskt att ha på jobbet, och stå och krångla av sig brallorna vid vartenda byte, men jag funderar på att köpa för att ha på natten.
  • Anonym (just)
    Anonym (andra ställen) skrev 2022-05-06 14:45:55 följande:

Nej det är det som är grejen: trosa och tygbinda i ett. Jag tycker att det verkar vansinnigt opraktiskt att ha på jobbet, och stå och krångla av sig brallorna vid vartenda byte, men jag funderar på att köpa för att ha på natten.
    Men alltså man byter ju inte trosan vid varje toalettbesök? Som sagt så är det ju det som är hela grejen - den håller normal blödning hela dagen eller hela natten. Snarare vansinnigt praktiskt, du kan ha trosor (som ser ut och känns som vanliga trosor) och inget mer krångel trots mens. 
  • Pusur

ja precis repeat-undies.se

det är ett franskt företag från början de har videos på franska och kundrecention videos på franska. 

vad var det du inte tyckte såg seriöst ut?

Svar på tråden Har någon erfarenhet av menstrosor från repeat?