Bebis sover extremt mycket
Hej.
det gnager i mig, att något är galet med min son. 11 veckor snart och han sover och sover och sover...
kl. 8 vaknar självmant och vill amma. vaken mellan 30-60 minuter sen sover han fram till 16-17 men ammar ca 4 gånger mellan det. När han väl vaknat är han nöjd. Tar ett tag innan han liksom vaknar till, gnäller och gnyr och blundar innan han slår upp ögonen men orkar bara vara vaken en timme.
sen sover han till 19. Vaken en timme, hänger lite i babygymmet sen vill han sova 19:30-21 i famnen (annars missnöjd och bara letar bröstet) mellan 21 - 00 är han vaken men inte helt nöjd. vill Helst ligga med bröstet i munnen och då är han nöjd och ler och jollrar. Somnar till och sover någon fem-tiominuters då och då.
Han ammar mellan 2-3 gånger på natten (hänt att han sovit 5-6 h i sträck också)
Sonen har varit vaken som mest 1,5 h på raken under sin livstid. Han vaknar själv när han är hungrig och går upp rejält i vikt och växer på längden. Ler och ljudar lite när han är vaken. BVC säger varken bu eller bä.. Någon annan med en väldigt trött bebis?
Över tid kan de ändra sig också. Min äldsta var tex inte ett dugg pillig som liten, men jösses vad han är på saker nu vid 5!