• Anonym (Orolig mor)

Bebis sover extremt mycket

Hej. 

det gnager i mig, att något är galet med min son. 11 veckor snart och han sover och sover och sover...

kl. 8 vaknar självmant och vill amma. vaken mellan 30-60 minuter sen sover han fram till 16-17 men ammar ca 4 gånger mellan det.  När han väl vaknat är han nöjd. Tar ett tag innan han liksom vaknar till, gnäller och gnyr och blundar innan han slår upp ögonen  men orkar bara vara vaken en timme.
    sen sover han till 19. Vaken en timme, hänger lite i babygymmet sen vill han sova 19:30-21 i famnen (annars missnöjd och bara letar bröstet) mellan 21 - 00 är han vaken men inte helt nöjd. vill Helst ligga med bröstet i munnen och då är han nöjd och ler och jollrar. Somnar till och sover någon fem-tiominuters då och då. 

Han ammar mellan 2-3 gånger på natten (hänt att han sovit 5-6 h i sträck också) 

Sonen har varit vaken som mest 1,5 h på raken under sin livstid. Han vaknar själv när han är hungrig och går upp rejält i vikt och växer på längden. Ler och ljudar lite när han är vaken. BVC säger varken bu eller bä..  Någon annan med en väldigt trött bebis?

• Svar på tråden Bebis sover extremt mycket
  • Embla twopointoh

Ett av mina barn var också en riktig sömntuta, hon antingen åt eller sov fram tills att hon var ungefär 8 månader. Sedan blev det rejäl fart i henne, maken till unge att klättra och hitta på bus har jag inte haft, ha ha. Sedan lugnade hos sig igen när hon var ungefär tre, och numera är hon en nöjd och glad tjej med stadigt temperament. Vi får väl se hur tonåren blir ...

• Anonym (Varierar)

Bebisar är olika. Vissa som din sover mycket och andra som min yngsta sov 20 minuter åt gången och helst inte alls. De där 12 timmar per natt de "ska" sova har aldrig inträffat.  

• Anonym (Orolig mor)

Tack för alla svar! Ingen av de andra barnen har varit sådana. Får väl äta upp oron sen kanske hahs

• Anonym (Varierar)
    Anonym (Orolig mor) skrev 2022-05-06 13:40:19 följande:
    Tack för alla svar! Ingen av de andra barnen har varit sådana. Får väl äta upp oron sen kanske hahs
    Jag har två barn och de kunde nog inte vara mer olika än vad de är. Barn stöps inte i samma form utan man får ta varje barn för vad de är. Glad Över tid kan de ändra sig också. Min äldsta var tex inte ett dugg pillig som liten, men jösses vad han är på saker nu vid 5! Tungan ute 
Svar på tråden Bebis sover extremt mycket