• Anonym (Tjej)

Tinder

Tinder funkar jättedåligt tycker jag. Jag vet personer som har tinder som jag inte swipat på men ändå kommer dessa inte upp fast dom borde det.
    hur funkar de egentligen?

• Svar på tråden Tinder
  • Fjäril kär

Tinder bygger ju på algoritmer och styrs av din egen aktivitet och utifrån dina sökkriterier - tex ålder, avstånd, intressen, vilka du själv swipar på etc.
    Därför kan det hända att du aldrig ser folk du känner som du vet är  medlemmar då dom utgår ifrån andra typer av sökord och algoritmer. Ni är helt enkelt inte en matchning enligt Tinder. 

• Anonym (Tjej)

Så om jag söker män inom 2 mil i en viss ålder så får jag inte upp alla män i den åldern inom 2 mil?

• Zachariasmanta
    Anonym (Tjej) skrev 2022-05-06 13:34:52 följande:

Så om jag söker män inom 2 mil i en viss ålder så får jag inte upp alla män i den åldern inom 2 mil?

Exakt. Tinder är helt värdelöst. Tänk typ såhär: Tinder försöker få dig beroende av appen, vill inte att du ska hitta någon som verkligen passar för då raderar du appen, och vill att du ska få färre o färre matchningar så du blir mer och mer desperat och tillslut köper deras premium-version. Du ska liksom aldrig bli helt nöjd, för då köper du inte deras tjänster.
    Den är designad för fiasko. Snabba dopaminkickar.
  • Fjäril kär

Exakt eftersom ni inte delar samma värderingar, intressen, yrken utseendekrav  etc...  En flyttbar kille söker kanske tjejer 4 mil bort och då är du inte ett alternativ 
  • Anonym (J)

Man kan dessutom lägga in nummer som man vill inte ska se ens profil. Jag har t ex gjort det med kollegor och familjemedlemmar som jag vet använder tinder för det känns helt enkelt privat. 

• Anonym (Tjej)
    Anonym (J) skrev 2022-05-06 14:05:19 följande:

Man kan dessutom lägga in nummer som man vill inte ska se ens profil. Jag har t ex gjort det med kollegor och familjemedlemmar som jag vet använder tinder för det känns helt enkelt privat. 

Ja men det är ju bra. Tycker bara det är dåligt att jag inte får upp alla som finns liksom. Och det är ingen sån jag tänker som skulle ha blockat mig av nån anledning för vi känner inte varann
  • Nutid

Nja, jag skulle nog säga du borde få upp de flesta förutsatt att de är aktiva och har rätt inställning. Men om någon annan har skrivit att de söker kvinna 25-30 år och du är 32 år, då kommer du aldrig att se dem.
    Om någon raderar sitt konto och startar om så kommer de upp igen i flödet. Om du har snäv ålders och avstånd kommer samma användare att dyka upp igen i flödet eftersom Tinder vill fylla på med användare att visa dig.
  • Anonym (Tjej)

Och även om jag ställer in avstånd o ålder så kommer de upp en massa utanför det!!!

• Fjäril kär
    Anonym (Tjej) skrev 2022-05-12 16:08:45 följande:

Och även om jag ställer in avstånd o ålder så kommer de upp en massa utanför det!!!

Då beror det på att något annat kan matcha som tex ålder, intressen, yrke eller annat. Det kan även bero på vad DOM har för inställning. Dom kanske letar inom större områden och då dyker upp i ditt flöde. Tinder är även känsligt för rörelse om man har platsangivelse påslagen i mobilen/paddan. En person som normalt bor 4 mil bort men just nu kanske äter pizza på din ort kan plötsligt dyka upp som kandidat. Samma för dig om du är nån annan stans. När jag var på semester i Tyskland kom det plötsligt upp en massa tyska män att välja på... 
  • Anonym (Räkan)

Du måste kryssa i söker endast.

• Anonym (Tjej)

Jag har kryssat i alla dom.  Visa endast inom detta spann. Men det hjälper inte.
    Det är så störigt 

• Anonym (Becky)
    Anonym (Tjej) skrev 2022-05-12 18:32:19 följande:

Jag har kryssat i alla dom.  Visa endast inom detta spann. Men det hjälper inte.
    Det är så störigt 

Du kan inte styra hur andra väljer sina inställningar och vad dom söker. Du ser dessa människor tack vare hur DOM fyller i sina egna val. Det är ju liksom så Tinder funkar. 
  • Anonym (Tjej)

Ja då är de lite konstigt att alternativet finns att jag ska kunna välja ?visa endast personer inom detta spann? 
    dom kan väl se mig men jag har ju valt bort att se dom

• Smecker
    Nutid skrev 2022-05-06 14:34:45 följande:
    Nja, jag skulle nog säga du borde få upp de flesta förutsatt att de är aktiva och har rätt inställning. Men om någon annan har skrivit att de söker kvinna 25-30 år och du är 32 år, då kommer du aldrig att se dem.
    Om någon raderar sitt konto och startar om så kommer de upp igen i flödet. Om du har snäv ålders och avstånd kommer samma användare att dyka upp igen i flödet eftersom Tinder vill fylla på med användare att visa dig.
    Nja. Hon kommer se dem om de är inom hennes preferenser, men de kommer inte se henne. Om hon är 40 och söker män 35-45, och de är 35 men söker 25-35, så kommer hon att se dem men de kommer inte att se henne. Samma med avstånd, om de bor 10 mil bort och har ställt in upp till 10 mil, medan hon ställ in upp till 5 mil, så kommer de att se henne men hon kommer inte se dem. Därför kan man få folk som svajpat på en som ligger utanför vad man själv söker.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Nutid
    Smecker skrev 2022-05-12 18:54:41 följande:
    Nja. Hon kommer se dem om de är inom hennes preferenser, men de kommer inte se henne. Om hon är 40 och söker män 35-45, och de är 35 men söker 25-35, så kommer hon att se dem men de kommer inte att se henne. Samma med avstånd, om de bor 10 mil bort och har ställt in upp till 10 mil, medan hon ställ in upp till 5 mil, så kommer de att se henne men hon kommer inte se dem. Därför kan man få folk som svajpat på en som ligger utanför vad man själv söker.
    Två män (25 respektive 45 år) på samma position som gör Samma inställning, t.ex.
     kvinnor inom 5 km. 25-28 år. Då kommer den 25 åriga mannen att få många fler träffar innan Tinder säger att det inte finns fler i området. Det utgår jag att det beror på att tjejer som ställer in högst 35 år inte visas för 45 åringen.
Svar på tråden Tinder