• Anskuli

    Tips på boende och aktiviteter i Göteborg i juni

    Vi ska åka till Göteborg i juni och jag önskar nu få tips på boende och saker man kan göra med en 6-åring och en 8-åring. Liseberg har vi planerat för en dag, men vad annat? Jag känner inte alls till Göteborg sedan innan. Jag är ensam med barnen på dagarna då min man jobbar. Vi har egen bil med oss.

  • Svar på tråden Tips på boende och aktiviteter i Göteborg i juni
  • EnAnonumius

    Slottskogen är en jättebra plats att besöka med barn.
    En djurpark, som har även barnzoo, lekpark och även minigolfbana.. Rekommenderar att ni drar en heldag för att gå runt där. FInns även stora gräsytor om du vill ha en liten picknick med barnen. Kostar inget i inträde.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • BuoBä

    Universeum som ligger precis bredvid Liseberg är bra. Och där ligger också Världskulturmuseet som har gratis inträde på de flesta av sina utställningar. 

    Om dina barn aldrig åkt spårvagn tidigare så kan det vara kul. Tex spårvagn till Jægerdorffsplatsen och båt tillbaka till centrum från Klippan.

    Maritiman, som bland annat har en ubåt man kan gå ner i, kan vara spännande för barn.
    I centrum finns Trädgårdsföreningen där barn kan springa av sig. Slottsskogen har, förutom djur och minizoo, en stor lekplats, Plikta. Den passar även lite större barn.

    Vad gäller boende så är det svårt att rekommendera något för alla har så olika krav. Men kommer ni med bil skulle jag rekommendera att ni kollar så att det finns parkering till ett vettigt pris i samband med boendet. Att parkera centralt är ett härke, och dyrt.

  • BuoBä

    Klippans färjeläge heter stoppet för båten. Inte enbart Klippan, det är en vanlig hållplats. Bästa att vara tydlig så ni inte hamnar på avvägar. Glad

  • Anskuli

    Tusen tack för jättefina förslag! Våra barn älskar djur och ubåten man kan gå ner i låter också som något de skulle gilla. Hoppas ännu på tips på boende. Vi är egentligen öppna för alla förslag, allt från hotell till camping.

Svar på tråden Tips på boende och aktiviteter i Göteborg i juni