• Oroad Förälder

    Mellanblödningar?

    Är det någon därute som varit med om samma?

    Jag har aldrig haft sportung eller mellanblödningar. Jag har haft en nu i några dagar. Det började rosa och sparsamt för att sedan två timmar senare bli rikligare och rött. Den natten var det uppehåll och i tre dagar efter var det brunt och mycket sparsamt. 


    cykeldag 28 idag, 11 dagar sedan ägglossning. ett negativt test idag. 


    Jag har 31 dagars cykler. Ägglossar runt dag 15-17. 


    när jag på cykeldag 24 började blöda trodde jag att jag var sjuk. Det har aldrig hänt mig. Det tidigaste jag får mens är 28? och det är ovanligt. 


    är jag sjuk eller gravid? 


    eftersom det är första gången och det är över så får jag inte komma in till läkare. Hade ett missfall förra året, ridit i vecka 7. Det vet jag att detta inte kan vara. 

  • Svar på tråden Mellanblödningar?
  • LillaSam
    Oroad Förälder skrev 2022-05-07 20:46:01 följande:

    Är det någon som upplevt mellanblödning/spotting. Testat negativt med tidiga grav test för att sen få positivt?


    Hej,

    jag fick en ganska rejäl blödning typ 11 dagar efter ÄL, testade svagt positivt på ett streck dagen innan men flera negativa samtidigt så jag antog att det var spökatreck och trodde iom blödningen att jag hade lite konstigt mens. första mensen efter MA i vecka 10 så tänkte att feb kanske betedde sig lite konstigt, varade bara i typ 3 dagar. 


    dock fortsatte min temp vara hög och jag mådde lite konstigt så tog ett gravtest några veckor senare och visade sig att jag var väldigt gravid :) är ni i v 9 och allt ser bra ut hittills 

Svar på tråden Mellanblödningar?