Otryggt ambivalent till otryggt undvikande anknytning
Hej
Jag är i grunden otryggt ambivalent i mitt anknytningsmönster. Har pratat i timmar med psykologer. Vi pratar några hundra timmar nu under flera års tid.
Jag har börjat ha trygga relationer med vänner men när det kommit till kärleksrelationer är det som att jag blivit undvikande fast jag egentligen är ambivalent.
Jag har helt enkelt tyckt att det är så fruktansvärt plågsamt att ens försöka gå in i relationer att jag slutligen valt bort relationer helt. Eller ja, om personen är gift så kan jag godkänna en relation för det är enkelt.
Jag vet ju att det inte kan bli något på riktigt. Det finns ingen tanke på framtid i en sådan relation för att vi ses ju bara när mannen inte är hemma med sin fru.
Men jag vill inte ha det såhär längre. Har någon varit med om något liknande?
Jag vågar knappt träffa killar längre om det inte är extremt ytligt och sexuellt och då pratar jag med männen som objekt och jag ser till att det riktiga idioter så att jag inte ens tänker en tanke på att det kan en blivande partner? då funkar det rent emotionellt. Allt annat blir bara kaos inombords så jag inte ens klarar av att arbeta, det är inte värt det.