• elsaback

    IVF

    Hej, vi är ett relativt ungt par, 29 resp 30 år som nu utreds. Enligt läkaren har jag över produktion av ägg vilket hon b.la. antydde på kunde vara orsaken till att vi inte lyckats bli gravida tidigare. (Jag har aldrig varit gravid. Har inte varit på preventivmedel sedan 5 år tillbaka) 

    Nu var vi där i fredags och fick veta att vi kan börja direkt med alla hormonsprutor inför insättningen.. Det kom som en chock för oss! Vi fick veta 2 dagar innan att vi fick en läkartid, kan börja med allt direkt och om 2-3v ta ut /föra tillbaka .. 

    Då allting gick så fort och att vi nu står här känns så läskigt och vi känner oss oförberedda.. Vi har samtalat mycket om detta och att allt nu gick så fort så vi har valt att vänta tills Aug för att påbörja allt så vi hinner landa i det. 

    Jag är super orolig att det ska uppkomma komplikationer då läkaren sa att det finns en chans att vätska (pga. sprutorna) kan komma ut i lungorna och i magen pga. att jag har mycket ägg och att de kan bli överstimulerade. 
    Har en enorm barnlängtan men är så rädd att något ska gå fel..

    Någon mer som genomgår detta och kan berätta lite av sin upplevelse? 


    IVF
Svar på tråden IVF