• George177

    Att få barn med en testikel

    Finns det någon/några som har fått barn med en testikel? 

  • Svar på tråden Att få barn med en testikel
  • Anonym (mia)

    Når min son föddes visade det sig att ena testikeln vridit sig så blodtillförseln stoppats och den var död. När han var ca ett halvår opererades han så att det inte skulle kunna hända den andra. Den skadade testikeln försvann av sig själv med tiden. Enligt läkarna ska han inte ha några problem med att få barn. Han ser lite sne ut där nere men jag tror inte det är nåt man tänker på om man inte vet om det. (Han är tolv nu.)

  • George177

    Jag har 1 testikel och mår så psykiskt dåligt för det är liksom 50/50 om jag ska få barn eller inte. Läkarna kan inte kontrollera mina spermier förrän man har testat skaffa barn i ett år. Är liksom helt förkrossad.

  • Jag är bara jag
    George177 skrev 2022-05-09 22:00:20 följande:
    Jag har 1 testikel och mår så psykiskt dåligt för det är liksom 50/50 om jag ska få barn eller inte. Läkarna kan inte kontrollera mina spermier förrän man har testat skaffa barn i ett år. Är liksom helt förkrossad.
    Du kan testa dig privat. 
  • Anonym (mia)
    George177 skrev 2022-05-09 22:00:20 följande:

    Jag har 1 testikel och mår så psykiskt dåligt för det är liksom 50/50 om jag ska få barn eller inte. Läkarna kan inte kontrollera mina spermier förrän man har testat skaffa barn i ett år. Är liksom helt förkrossad.


     


    Det där med 50/50 - är det något du fått för dig eller som en läkare sagt till dig? För av det jag fick höra ska inte fertiliteten behöva påverkas alls. Det finns gott om spermier även med bara en testikel.

  • George177

    Jag har testat mig privat, 2 olika tester, dyrbara tester för att verkligen få så säker resultat som möjligt. Har både visat posivit och negativ. Hur ska jag tolka detta? 

    Jag hoppas på det bästa! Gifter mig nästa år och tänker skaffa barn året därpå. Undrade bara hur många som fått barn med en testikel. Känns väldigt tufft för mig just nu!

Svar på tråden Att få barn med en testikel