• Anonym (Lisa)

Göra skillnad på bonusbarn?

Under min uppväxt så ville min mamma att min pappa skulle göra skillnad på mig och min 5 år äldre syster.
    Min mamma och pappa träffades när min syster var 9 månader. Några år senare kom jag. Min pappa blev bonuspappa till min syster. Han lärde ju känns henne när hon var bebis. Men fick inte uppfostra henne på samma sätt som han fick med mig, för att jag var hans biologiska barn.

Jag och min syster bråkade rätt mycket speciellt när jag var ungefär i 5 års åldern och min syster va då 10. Min/vår pappa blev arg och skrek, väldigt hotfullt. Vi blev rädda. Min mamma hörde det och sa att han inte får göra så emot oss. min mamma förbjöd min/vår pappa att skrika på min syster, men kunde inte förbjuda att han skrek på mig, då jag är biologiskt.  Hon sa att hon ville uppfostra min syster själv och att han inte skulle lägga sig i det. Det resulterade i att min pappa fick värre utbrott och skrek på mig, då han inte fick bli arg på min syster. Jag som var 5 år yngre fick skulden varje gång. 

min syster retades väldigt mycket med mig, då sa min mamma att jag var tvungen att tåla det. 

jag tycker såklart att det är fel/galet beteende av min pappa att skrika på barn. Helt fel. Men blir så ledsen i hjärtat när jag tänker på att hon förbjöd min pappa att skrika på min syster, men förbjöd han inte att skrika på mig :( vad tycker ni andra angående detta? Har upplevt att min mamma varit orättvis under uppväxten. Favoriserat och skyddat min syster men inte var så mot mig...

• Svar på tråden Göra skillnad på bonusbarn?
Svar på tråden Göra skillnad på bonusbarn?