• Anonym (Anony­m)
    Tue 10 May 2022 16:48
    1885 visningar
    6 svar
    6
    1885

    Är han inte kär längre ?

    Hej! Jag och min sambo har varit tillsammans i 4 år och sista tiden tycker jag han har blivit så off och frånvarande mot mig. dagarna för han ser ut såhär han går upp äter frukost sen jobbar han till 17 sen spelar han tills vi går och lägger oss sen kollar han på tv vi är aldrig med varandra. Ingen närhet längre heller och väldigt sällan sex Max 3 ggr i månaden. Han kramar aldrig mig eller pussar mig längre jag får fråga om jag ska ha en puss. jag har frågat om han tappat känslor för mig men då säger han bara nej vet inte vad jag ska göra ? Jag älskar honom och är kär men vill ju ha närhet och bekräftelse också. nån som varit med om samma problem ? 

  • Svar på tråden Är han inte kär längre ?
  • Anonym (Deppi­g?)
    Tue 10 May 2022 16:53
    #1

    Kan det vara så att han känner sig nedstämd/deprimerad? Då kan sociala relationer förändras, man får generellt sett mindre energi och tyvärr drabbas även de i ens närhet hårt. 
    Att fråga någon om de har depression kan vara svårt, personen kan leva i självförnekelse eller inte vilja bekymra dig så man får vara försiktig men ihållig. Och tydlig med att du upplever att något är fel i förhållandet. 

  • MarieP­ongo
    Tue 10 May 2022 18:10
    #2
    -1

    Ja det är tydliga tecken på att han inte älskar dig längre och har tappat intresse. Så trisst!

  • Anonym (Tanja­)
    Sat 21 May 2022 23:49
    #3

    jag har exakt samma problem. Har varit tillsammans med min kille och bott tillsammans i 4 år nu, han visar mig ingen kärlek längre och ingen puss eller kram.... jag har uppmärksammat detta utan några förbättringar.. hoppas det blir bättre för dig. Själv är jag van nu vilket är fruktansvärt tråkigt

  • Sun 22 May 2022 00:16
    #4

    Det där låter inte som något roligt förhållande. Han tar dig för givet. 
    Om han fortfarande älskar dig så är det dags att han gör förändringar, annars kommer du tröttna på honom...
    Så försök prata under lugna former...
    Berätta hur du upplever det
    Vad du skulle vilja förändra
    Be honom berätta hur han upplever det
    Är det något han vill förändra?
    Vill ni fortsätta tillsammans som ett sammanboende kärlekspar eller ska ni tacka för den här tiden och släppa taget om varandra? 

  • Anonym (Tråki­gt)
    Sun 22 May 2022 18:12
    #5

    Usch vad trist, jag känner med dig!

    Jag har varit i samma sits med två olika killar. 
    Den första hade jag varit ihop med i 7 år jag kände att nåt var fel. Jag frågade gång på gång om han verkligen tyckte om mig och ja det gjorde han. I ett halvår höll det på så och tillslut kom det fram att ja han tyckte om mig men inte tillräckligt för att vilja vara ihop med mig. 

    Den andra betedde sig typ likadant och jag frågade upprepade gånger, men där visade det sig att känslorna faktiskt fanns men att han var deprimerad. 


    Hur som helst så borde ni ta och prata ut med varandra. 

  • Anonym (A)
    Sun 22 May 2022 20:01
    #6
    Zaxika skrev 2022-05-22 00:16:51 följande:
    Det där låter inte som något roligt förhållande. Han tar dig för givet. 
    Om han fortfarande älskar dig så är det dags att han gör förändringar, annars kommer du tröttna på honom...
    Så försök prata under lugna former...
    Berätta hur du upplever det
    Vad du skulle vilja förändra
    Be honom berätta hur han upplever det
    Är det något han vill förändra?
    Vill ni fortsätta tillsammans som ett sammanboende kärlekspar eller ska ni tacka för den här tiden och släppa taget om varandra? 
    Håller med
Svar på tråden Är han inte kär längre ?