• Anonym (Hm)

    Konstig värk nedanför naveln... och andra symptom. Vad tror ni?

    Har oregelbunden mens men tror jag ska ha det kommande dagarna. Vissa saker tyckte jag kändes konstigt. 

    - Inga ömma bröst vilket jag alltid har efter äl till mensen
    - Det stack till 5-6 dagar efter ägglossningen på höger sida
    - har konstaterat värk nedanför naveln, som jag råkat sträcka på livmodern, kommer ibland (igår flera gånger)
    - rikliga flytningar både som yoghurt och äggvita

    Men graviditettesterna är negativa. Kanske inbillar mig.

  • Svar på tråden Konstig värk nedanför naveln... och andra symptom. Vad tror ni?
  • Anonym (Bella)

    Till att börja med, är du säker på när du hade ägglossning? Dvs tagit test och tempat? Annars kan det ju vara ägglossning på gång nu. Alternativt mens men det kan upplevas annorlunda om man söker mer aktivt efter symtom. 

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Bella) skrev 2022-05-11 15:47:06 följande:

    Till att börja med, är du säker på när du hade ägglossning? Dvs tagit test och tempat? Annars kan det ju vara ägglossning på gång nu. Alternativt mens men det kan upplevas annorlunda om man söker mer aktivt efter symtom. 


    Fick positivt ägglossningtest 27:e april och temp. Hade ordentlig ägglossningvärk tre dagar efter positiva så jag är säker på att jag hade äl. Det kan vara så med att man letar, men försöker inte tänka på det. 
  • Anonym (Tålamod)

    Livmodern är långt ner i bäckenet som tidigt gravid så ingenting i själva magen eller runt naveln har med en graviditet att göra så himla tätt inpå äl. Vänta och ta ett test 14 dagar efter förmodad äl.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Tålamod) skrev 2022-05-11 17:34:18 följande:

    Livmodern är långt ner i bäckenet som tidigt gravid så ingenting i själva magen eller runt naveln har med en graviditet att göra så himla tätt inpå äl. Vänta och ta ett test 14 dagar efter förmodad äl.


    Det är ju dag 11-12 idag efter äl. Vid förra graviditet hade jag konstig svag molvärk dag 5-6 efter äl.
  • Anonym (Tålamod)
    Anonym (Hm) skrev 2022-05-11 19:03:59 följande:
    Det är ju dag 11-12 idag efter äl. Vid förra graviditet hade jag konstig svag molvärk dag 5-6 efter äl.
    Äkta gravsymptom dröjer längre än så.
Svar på tråden Konstig värk nedanför naveln... och andra symptom. Vad tror ni?