• Anonym (Backwards)

Mår dåligt, vill "gå I barndom". Tips på filmer/serier tack

Ursäkta den lite knäppa rubriken. 

Jag är född på mitten av 80-talet men hade lite gamla och än mer gammeldags föräldrar. Vi hade ingen tv när jag var barn och jag känner ofta när mina sämre skov kommer att jag missat en massa populärkultur. Ibland när folk pratar eller i nya filmer så kommer referenser som jag absolut inte förstår. Som barn kunde jag ibland se lite tv eller film hos kompisar men då pratar vi kanske en timme i månaden eller så. Jag minns särskilt en övernattning när jag var bar då jag och min kompis fick se Disney på tvn. Jag tjatade I månader på mina föräldrar att få en tv och se på Disney. 

Så snälla, alla 80-talister och andra därute, vad såg ni som barn/på 90-taletoch var kan man se det? Jag har en tv men inga tjänster, men kan absolut starta upp några. 

• Svar på tråden Mår dåligt, vill "gå I barndom". Tips på filmer/serier tack
  • Anonym (90:an)

Hej! 
    SVT play (gratis) har ju avsnitt av Disneydags så det är ju verkligen nostalgi från den tiden, med Bumbibjörnarna, Timon och Pumpaa, Kalle Anka m.m. bland annat. På SVT play finns också hela julkalendern från 1996, Mysteriet på Greveholm, vilket också är något många minns från den tiden. Kan säkert finnas fler julkalendrar där. Annars är det väl bra att ha Streamingtjänsten Disney+, har inte själv testat men de borde ju ha tecknade filmer som Lejonkungen, Snövit, Askungen, Bambi  Aladdin och mycket annat som man själv såg under 90-talet. Otecknade filmer som Jumanji (1995) och Matilda (1996) finns på Netflix och Flubber (1997) är också exempel på filmer jag kan komma på från då. Finns så mycket men man kommer inte ihåg allt i stunden.
    Hoppas att det hjälpte något :) 

• Gameofthrones

Vänner serien är fortfarande poppis. De handlar om vänner helt enkelt hur en viktig vänskap är och hur de kan utmanas med kärlek och intriger. På bra sätt. Det är en komediserie. Om jag tänker rätt. Kanal 5 D - play. (Discovery Channel) 

• Anonym (Nisse Nostalgi)

Doktor Snuggles
    Mupparna
    Professor Balthazar
    Fragglarna
    Från A till Ö
    Anne på Grönkulla (1985)
    Det stora skogsäventyret (Brendon Chase)
    Dallas
    Pang i bygget
    Bröderna Dal & Professor Drövels hemlighet
    Jalle, Julle och Hjulius
    Vilse i pannkakan
    Fablernas värld
    Det var en gång... Rymden

• Anonym (Nisse Nostalgi)

Oh shit... 90-talet var det.
    Jag har bara nämnt sånt jag såg som barn på 70 och 80-talet Tyst

Då ska vi se...
    Vänner
    Beverly Hills
    Frasier
    Arkiv X
    Twin Peaks
    Melrose Place
    Duck Tales
    Kommissarie Morse
    Björnes magasin

Det här är lite vad jag såg, men det enda där som är för barn är väl Duck Tales och Björnes magasin Nalle

Svar på tråden Mår dåligt, vill "gå I barndom". Tips på filmer/serier tack