• Vågen22

    Ni som varit gravida flera gånger, plussade ni på samma dag efter äl då?

    Jag plussade tidigt förra gången jag var gravid, borde jag rimligen göra det denna gång också eller behöver jag inte ge upp hoppet bara för det närmar sig bim och inget positivt test?

    Vore kul att höra om det kan variera!  Har hört att alla kvinnor har ett implantstionsfönster, men vet inte hur många dagar fönstret är på. 

  • Svar på tråden Ni som varit gravida flera gånger, plussade ni på samma dag efter äl då?
  • Anonym (Bengtsson)

    Alla graviditeter är olika och beter sig olika och man kan inte dra några som helst slutsatser från tidigare gånger. Mycket hänger ju på menscykeln och hur den eventuellt har förändrats mellan graviditeter, eventuella preventivmedel, fysisk hälsa etc etc...Så att förvänta sig plussa på beräknad mensdag är inte riktigt så enkelt alla gånger just därför.. 

    Mitt första barn kom till trots p-piller och jag var i vecka 11 när det upptäcktes av en slump. Sen blev min mens oregelbunden pga depression och jag misstänkte en graviditet när jag började må illa en dag och tog test och jag var gravid, enligt ultraljud i vecka 5. Mitt tredje barn kom till efter fertilitetsutredning pga fortsatt oregelbunden mens som då gjorde att jag fick äta hormoner och skapa ägglossning och det tog 3 år av försök innan jag en dag äntligen var gravid och var i vecka 6-7 vid upptäckten. 

    Haft 4 missfall och gjort en abort och bara en av dom kunde jag utgå ifrån beräknad mens 

  • Anonym (Ja)

    Japp, 5 barn, plussat 8 och 9 dagar efter ägglossning alla gångerna. De gångerna det var 9 dagar efter - var helt enkelt för att det inte blev att tests på ÄL+8. Digitala plus. Har jag inte fått positivt dessa dagar har jag helt enkelt inte varit gravid.

  • Vågen22
    Anonym (Bengtsson) skrev 2022-05-13 15:32:44 följande:

    Alla graviditeter är olika och beter sig olika och man kan inte dra några som helst slutsatser från tidigare gånger. Mycket hänger ju på menscykeln och hur den eventuellt har förändrats mellan graviditeter, eventuella preventivmedel, fysisk hälsa etc etc...Så att förvänta sig plussa på beräknad mensdag är inte riktigt så enkelt alla gånger just därför.. 

    Mitt första barn kom till trots p-piller och jag var i vecka 11 när det upptäcktes av en slump. Sen blev min mens oregelbunden pga depression och jag misstänkte en graviditet när jag började må illa en dag och tog test och jag var gravid, enligt ultraljud i vecka 5. Mitt tredje barn kom till efter fertilitetsutredning pga fortsatt oregelbunden mens som då gjorde att jag fick äta hormoner och skapa ägglossning och det tog 3 år av försök innan jag en dag äntligen var gravid och var i vecka 6-7 vid upptäckten. 

    Haft 4 missfall och gjort en abort och bara en av dom kunde jag utgå ifrån beräknad mens 


    Tack för svar! 


    Förstår att det kan vara olika för olika kvinnor. Vad jobbigt med fyra missfall men vad härligt med tre barn! 

  • Vågen22
    Anonym (Ja) skrev 2022-05-13 15:36:45 följande:

    Japp, 5 barn, plussat 8 och 9 dagar efter ägglossning alla gångerna. De gångerna det var 9 dagar efter - var helt enkelt för att det inte blev att tests på ÄL+8. Digitala plus. Har jag inte fått positivt dessa dagar har jag helt enkelt inte varit gravid.


    Tack för svar! 
    grattis till 5 barn! Kroppen är häftig, tack att du berättade. Använde du vanliga test eller var det extra känsliga test? Äl+8 är ju jättetidigt. 


    Jag fick digitalt plus på äl + 10 mitt på dagen, blev jätteförvånad för jag trodde det var för tidigt. Jag testade inte innan men ett tidigt test borde visat positivt redan dag 7-8 antar jag. Tycker man hör om att man inte kan plussa så tidigt. 

  • Anonym (Ja)
    Vågen22 skrev 2022-05-13 21:16:24 följande:

    Tack för svar! 
    grattis till 5 barn! Kroppen är häftig, tack att du berättade. Använde du vanliga test eller var det extra känsliga test? Äl+8 är ju jättetidigt. 


    Jag fick digitalt plus på äl + 10 mitt på dagen, blev jätteförvånad för jag trodde det var för tidigt. Jag testade inte innan men ett tidigt test borde visat positivt redan dag 7-8 antar jag. Tycker man hör om att man inte kan plussa så tidigt. 


    Det har varit CBs digitala med veckoindikator varje gång
  • Vågen22
    Anonym (Ja) skrev 2022-05-13 21:37:17 följande:
    Det har varit CBs digitala med veckoindikator varje gång
    Det va verkligen tidigt! Glad Kul att höra att det är möjligt.
  • Anonym (Ja)
    Vågen22 skrev 2022-05-13 21:53:54 följande:
    Det va verkligen tidigt! Glad Kul att höra att det är möjligt.
    Jodå, det handlar nog om att vara en person där ägget fäster tidigt, samtidigt som du börjar producera höga mängder hCG snart därpå. Åker alltid på extrem hyperemisis också. Har lagts in så tidigt som 4+3 en gång! Gissar att jag blir "förgiftad" av graviditetshormonet nästan direkt
  • Anonym (snus)

    Nâr jag var gravid med mitt första barn testade jag på bim men fick ett så svagt plus att jag behövde ta om testet 3 dagar senare.
    Så under de fyra graviditeter jag varit med om efter det har jag alltid testat på bim+6. Då har jag fått starka plus direkt och sluppit vara osäker.

Svar på tråden Ni som varit gravida flera gånger, plussade ni på samma dag efter äl då?