• Jac1

    Dejting

    Hej jag har blivit utbjuden på en dejt av en killkompis, han är jättesnäll och trevlig, nu till saken jag har mycket i mitt bagage är det något jag borde berätta för honom för jag vet inte om detta kommer påverka mig när jag går på den här dejten eller ska jag låta bli att berätta och se om det går bra,  

  • Svar på tråden Dejting
  • Anonym (S)

    Om du vill skrämma bort honom så berätta allt på en gång :) Om du vill ha minsta chans håller du tyst minst några månader.

  • Anonym (A)

    Vad är det för slags bagage vi snackar om? Ej över ditt ex, eller nånting annat?

  • Jac1
    Anonym (A) skrev 2022-05-13 17:55:23 följande:

    Vad är det för slags bagage vi snackar om? Ej över ditt ex, eller nånting annat?



    Både och, alltså jag är rädd för att komma nära någon för jag har svårt att lita på folk jag har fått utstå mycket när de gäller ex men också saker som hände från en helt för mig okänd människa, vilket gör att jag har väldigt svårt med närhet tillexempel bara en kram kan få mig att bli på helspänn, eller en för hastig rörelse, vet att det låter löjligt men det har påverkat mycket, och är så ambivalent nu om jag borde berätta så att han vet vad det är han ger sig in på och ge han en chans att dra sig ur om det inte är något för honom 
  • 8airam8

    Gå på dejten, säg inget om bagaget. Om du inte har en samtalskontakt så är det dags att skaffa en nu. 


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (S)
    Jac1 skrev 2022-05-13 19:14:14 följande:

    Både och, alltså jag är rädd för att komma nära någon för jag har svårt att lita på folk jag har fått utstå mycket när de gäller ex men också saker som hände från en helt för mig okänd människa, vilket gör att jag har väldigt svårt med närhet tillexempel bara en kram kan få mig att bli på helspänn, eller en för hastig rörelse, vet att det låter löjligt men det har påverkat mycket, och är så ambivalent nu om jag borde berätta så att han vet vad det är han ger sig in på och ge han en chans att dra sig ur om det inte är något för honom 
    Om du mår så dåligt så behöver du gå i terapi innan du kan ha en relation.
Svar på tråden Dejting