• Anonym (Becka)

Sliskiga män....

Ja alla dessa sliskiga män (majoriteten lever i ett förhållande). De tror att man är tänd på dom bara för att man gillar en bild på FB, Insta eller hälsar på stan...och tror därför att man vill snacka sex och berätta vad man går igång på och kör med sina flörtsmileys trots att man visar tydligt att man inte bryr sig ett skit om dom!

Jag är en helt vanlig tjej med hästsvans och jeans, visserligen söt, men som inte är utmanande på nåt sätt... ändå får jag dessa slisk efter mig. Suck.

• Svar på tråden Sliskiga män....
  • Anonym (Kaffedraken)

Och alla män som tror att unga tjejer är intresserade.
    Allt handlar inte om sex, som män tycks tro.
    Och tjejer vill bli uppskattade för den dom är, hon är faktiskt en människa. Inte bara en kropp.

Män måste fatta att det är andra regler för dom.
    Tjejer kan börja prata om sex, men gillar inte när män gör det.
    Tjejer kan vara tända på en man, bara för att han har snygg kropp.
    Och så är det ok för tjejer i förhållande att stöta på kollegan. Det är inte ok för en man (även om han är singel) att stöta på kollegan.

• Anonym (Glid)

Rätt sjukt är det, jag är rätt pryd utåt (man) sen har jag ett rätt "grovt" och aktivt sexliv men sex/snusk är inget jag pratar om med någon, någonsin, och jag tycker folk verkar vara idoter när det kommer till hur man behandlar varandra.

När jag och mina manliga vänner är ute och gör nått och en tjej kommer med i gruppen så blir de som grottmänniskor. Det ska pratas sex, knull, fitta kuk. Inget som vi pratar om normalt, då när vi bara är killar är det politik, livet, mm mm men så fort en tjej kommer är det som att man ska imponera genom att säga fula ord. 

Tycker det är överlag svårt att vara kille och inte vara ok med dålig inställning kring människovärden. Jag slutade med hockey i min ungdom för jag tyckte det var jobbigt att ständigt höra i omklädningsrummet hur skit invandrare är och vilka dumma horor alla tjejer var. Jag är ändå rätt ok att man får tycka precis vafan man vill, men man kanske inte måste säga det till alla. Klart de ska ragga på dig om du är snygg och de vill nått mer, men en gång räcker och man måste kunna bete sig (om du förstår hur jag menar)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Glid) skrev 2022-05-14 08:27:16 följande:

Rätt sjukt är det, jag är rätt pryd utåt (man) sen har jag ett rätt "grovt" och aktivt sexliv men sex/snusk är inget jag pratar om med någon, någonsin, och jag tycker folk verkar vara idoter när det kommer till hur man behandlar varandra.

När jag och mina manliga vänner är ute och gör nått och en tjej kommer med i gruppen så blir de som grottmänniskor. Det ska pratas sex, knull, fitta kuk. Inget som vi pratar om normalt, då när vi bara är killar är det politik, livet, mm mm men så fort en tjej kommer är det som att man ska imponera genom att säga fula ord. 

Tycker det är överlag svårt att vara kille och inte vara ok med dålig inställning kring människovärden. Jag slutade med hockey i min ungdom för jag tyckte det var jobbigt att ständigt höra i omklädningsrummet hur skit invandrare är och vilka dumma horor alla tjejer var. Jag är ändå rätt ok att man får tycka precis vafan man vill, men man kanske inte måste säga det till alla. Klart de ska ragga på dig om du är snygg och de vill nått mer, men en gång räcker och man måste kunna bete sig (om du förstår hur jag menar)
    Mina erfarenheter är helt annorlunda. När tjejer var med så skärpte vi oss. Tjejer däremot blev värre, när vi killar var med.
  • Anonym (Kaffedraken)

Ett bra exempel är när tjejer hånglar med varann framför killarna, bara för att retas och provocera.
    Det här har många killar varit med om.
    Och jag har hört tjejer säga irl att dom gjorde det för att retas och provocera, dom var inte tända på tjejkompisen.

Men killar tänker bara på sex... Flört Verkar som att många tjejer gillar det.

• Tukt

Som Kaffedraken skriver ovan så är det där rätt olika. 
    I mina bekantskapskrets är det sällan man är uppdelade på det där sättet, varpå det sällan är någon "bigge" om det tillkommer någon av könen.
    Men jag vet också hur det kan vara när man kommer in på "fel" ställe när man är ute. Då har man den där "manligheten" som beskrivs i trådstarten.
    Så i stället för att göra det till et generellt könsmönster så bör man nog mer se till sammanhang.

• Anonym (Kaffedraken)

Alla tjejer har varit med om att sliskiga män stöter på dom.
    Män är patetiska och överskattar sin egen attraktionskraft.

• Anonym (Becka)
    Tukt skrev 2022-05-14 08:40:09 följande:

Som Kaffedraken skriver ovan så är det där rätt olika. 
    I mina bekantskapskrets är det sällan man är uppdelade på det där sättet, varpå det sällan är någon "bigge" om det tillkommer någon av könen.
    Men jag vet också hur det kan vara när man kommer in på "fel" ställe när man är ute. Då har man den där "manligheten" som beskrivs i trådstarten.
    Så i stället för att göra det till et generellt könsmönster så bör man nog mer se till sammanhang.

Fast man ska ju kunna gilla en helt vanlig bild eller hälsa på en man utan att han ska tro att man är kåt på honom? Anser inte att det i dessa fall handlar om att man är på "fel" ställe.
  • Tukt
    Anonym (Becka) skrev 2022-05-14 09:52:50 följande:
    Fast man ska ju kunna gilla en helt vanlig bild eller hälsa på en man utan att han ska tro att man är kåt på honom? Anser inte att det i dessa fall handlar om att man är på "fel" ställe.
    Vad det gäller "likes" så har du såklart rätt i det. Men om man läser vad kvinnor skriver till andra kvinnor, när man lägger ut bilder så kan det nog vara svårt att navigera i det där.
    Hade kvinnor inte, hyggligt, konsekvent kommenterat andra kvinnors utseende så hade nog män varit försiktiga med det också, och därmed inte tolkat in fullt så mycket som de gör.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Becka) skrev 2022-05-14 09:52:50 följande:
    Ja. Män måste sluta inbilla sig saker.
    Bara för att tjejen är glad, social, ler mot honom, tittar, och flirtar, så betyder det inte att hon är intresserad eller attraherad.
    Tjejer har annat att tänka på, än sex.
  • Anonym (slisko)

Utan att vilja klanka ner på någon, så tvivlar jag på att de flesta kvinnor är såååååå intressanta att de hela tiden får en massa sliskiga karlar efter sig. Det kanske du är, det kan jag inte veta. Däremot märker jag att väldigt många kvinnor inbillar sig att män är intresserade bara för att de är allmänt vänliga eller artiga.

Jag höll själv upp dörren för en kvinnlig kollega på jobbet som jag inte känner, varvid hon indignerat utbrast "jag kan faktiskt öppna dörren själv!". Jag hann inte ens reagera. Trodde hon att jag flörtade med henne? Jag såg knappt ens vem det var. Det kunde ha varit vem som helst, det var bara en gest av ren artighet mot en annan människa. Men hon satte säkert mig i sitt imaginära, mentala fack av "sliskiga män".

Svar på tråden Sliskiga män....