• llllllklkl

    Rädd för MA/ ofostrig graviditet

    Hej! 


    Jag går snart in i vecka 7 och känner knappt av några symtom :( 
    hade från början extremt mycket, så som ont i ryggen, lite ont i magen, öm i brösten, muntorrhet, ingen aptit osv. Sen en dag fick jag extremt ont i ryggeb samt att det det gjorde ont på själva ?snippbenet?? Eller vad man ska kalla det? gjorde också ont i magen. Dagen efter fick jag bruna flytningar i ca en vecka. Nu när dem slutat så är det som att allt är borta.... känner mig inte gravid längre. Tog två gravtest imorse, ett digitalt som visade 3+ och ett vanligt där kontrollstrecket visar starkare än själva testlinjen. Men hört att man kan få det även vid MA och ofostrig graviditet. 


    Nu känner jag att jag nästan får LETA efter symptom, känner liksom endast lite öm i bröst/rygg. Samt förstoppning och lite gasig? 

    Någon som varit med om detta???? Är det normalt att gå från att ha jättemycket symptom- sen bruna flytningar- sen nästan inga symptom alls.:(

  • Svar på tråden Rädd för MA/ ofostrig graviditet
  • Jag är bara jag

    Man kan aldrig bedöma en graviditet utifrån symptom eller brist på symptom eller växlande symptom. Inte heller behöver blödningar eller diffus smärta tyda på m.f. Det enda som ger klart besked är ett VUL tidigast v.8. Ta och boka in ett så slipper du undra. Jag håller alla tummar!

  • llllllklkl
    Jag är bara jag skrev 2022-05-14 14:19:00 följande:

    Man kan aldrig bedöma en graviditet utifrån symptom eller brist på symptom eller växlande symptom. Inte heller behöver blödningar eller diffus smärta tyda på m.f. Det enda som ger klart besked är ett VUL tidigast v.8. Ta och boka in ett så slipper du undra. Jag håller alla tummar!


    Jag har faktiskt gjort det! Men kan inte låta bli att gooogla allt möjligt och oroa mig för allt och inget:( har generell ångest med mig, så visste att jag skulle noja över massa. Kan inte koppla av när symptomen nästan försvunnit.. 

    Tack snälla!!
  • Jag är bara jag
    llllllklkl skrev 2022-05-14 14:22:05 följande:
    Jag har faktiskt gjort det! Men kan inte låta bli att gooogla allt möjligt och oroa mig för allt och inget:( har generell ångest med mig, så visste att jag skulle noja över massa. Kan inte koppla av när symptomen nästan försvunnit.. 

    Tack snälla!!
    Googla hjälper ju ingenting för allas erfarenheter av graviditeter, symptom och m.f är olika. Jag tex blödde rejält v.7 med första barnet och var helt övertygad om m.f pga 4 tidigare m.f, men det var ofarligt. Oron är svår att släppa, det förstår jag, men försök ändå ta en dag i taget, inte googla och inte känna efter så mycket. {#emotions_dlg.flower}
  • Juliflicka
    llllllklkl skrev 2022-05-14 14:16:03 följande:
    Rädd för MA/ ofostrig graviditet

    Hej! 


    Jag går snart in i vecka 7 och känner knappt av några symtom :( 
    hade från början extremt mycket, så som ont i ryggen, lite ont i magen, öm i brösten, muntorrhet, ingen aptit osv. Sen en dag fick jag extremt ont i ryggeb samt att det det gjorde ont på själva ?snippbenet?? Eller vad man ska kalla det? gjorde också ont i magen. Dagen efter fick jag bruna flytningar i ca en vecka. Nu när dem slutat så är det som att allt är borta.... känner mig inte gravid längre. Tog två gravtest imorse, ett digitalt som visade 3+ och ett vanligt där kontrollstrecket visar starkare än själva testlinjen. Men hört att man kan få det även vid MA och ofostrig graviditet. 


    Nu känner jag att jag nästan får LETA efter symptom, känner liksom endast lite öm i bröst/rygg. Samt förstoppning och lite gasig? 

    Någon som varit med om detta???? Är det normalt att gå från att ha jättemycket symptom- sen bruna flytningar- sen nästan inga symptom alls.:(


    Jag har exakt samma som dig, v.7 på onsdag och känner inget. Jag är svajjig i humöret och ömma bröst, men annars INGENTING. Inte ens trött, inte ens lite illamående. Gasighet känner jag igen :)

    Men jag upplever ingen oro dock, utan bara tacksamhet över att jag får må bra. 


    Vad är ofostrig graviditet?

  • llllllklkl
    Juliflicka skrev 2022-05-14 14:37:06 följande:

    Jag har exakt samma som dig, v.7 på onsdag och känner inget. Jag är svajjig i humöret och ömma bröst, men annars INGENTING. Inte ens trött, inte ens lite illamående. Gasighet känner jag igen :)

    Men jag upplever ingen oro dock, utan bara tacksamhet över att jag får må bra. 


    Vad är ofostrig graviditet?


    Ohh vad skönt! Jag hade jättemycket symptom i början , hade du också det? Mina har ju bara försvunnit.. tror inte jag kännt lika stor oro om jag inte haft så mycket symptom från början heller. 

    ofostrig graviditet är när ägget befruktas och moderkakan utvecklas, men fostret utvecklas inte! 
  • llllllklkl
    Jag är bara jag skrev 2022-05-14 14:25:27 följande:
    Googla hjälper ju ingenting för allas erfarenheter av graviditeter, symptom och m.f är olika. Jag tex blödde rejält v.7 med första barnet och var helt övertygad om m.f pga 4 tidigare m.f, men det var ofarligt. Oron är svår att släppa, det förstår jag, men försök ändå ta en dag i taget, inte googla och inte känna efter så mycket.  // {#emotions_dlg.flower}
    Jag vet. Ska försöka att koppla av Lite. Har verkligen bara skapat mer oro genom att googla runt? men det är så svårt o låta bli:( oavsett hur det blir kan man ju inte påverka det så, bara att stå ut till vecka 8 när jag äntligen har tid till tidigt vul!!
  • Juliflicka
    llllllklkl skrev 2022-05-14 14:54:16 följande:
    Ohh vad skönt! Jag hade jättemycket symptom i början , hade du också det? Mina har ju bara försvunnit.. tror inte jag kännt lika stor oro om jag inte haft så mycket symptom från början heller. 

    ofostrig graviditet är när ägget befruktas och moderkakan utvecklas, men fostret utvecklas inte! 
    Nej jag har inte haft andra symptom alls :) Men jag är övertygad om att allt står rätt till ändå :)

    Aha! Förstår. 
Svar på tråden Rädd för MA/ ofostrig graviditet