• Anonym (Em)

    Finns det en chans att ultraljud visar ”fel” kön?

    Finns det 3n chans att ultraljudet i vecka 18-19 visar fel kön? Är gravid med andra barnet och ville ha en pojke den här gången men det var tydligt på ultraljudet att det var en flicka. Jag har läst andra trådar på familjeliv där någon skrivit att man bara kan va säker om man ser en snopp. Kommer älska henne oavsett och älskar henne redan bara så ingen tror nåt annat! Blev bara lite ledsen men det går nog över snart

  • Svar på tråden Finns det en chans att ultraljud visar ”fel” kön?
  • Anonym (Hanna)

    Klart att de ringer är helt säkert förrän bebisen är född. Händer att det blir fel även om det inte är så ofta. I somras skulle jag på rutinultraljud och få veta kön. Istället fick jag veta att det inte såg normalt ut och fick skriva på ansökan till Socialstyrelsen om att avbryta graviditeten. Det var en tredje flicka. Är gravid igen nu och brydde mig inte det minsta om könet. Huvudsaken var en frisk bebis. 

  • Anonym (Em)
    Anonym (Hanna) skrev 2022-05-14 15:24:47 följande:

    Klart att de ringer är helt säkert förrän bebisen är född. Händer att det blir fel även om det inte är så ofta. I somras skulle jag på rutinultraljud och få veta kön. Istället fick jag veta att det inte såg normalt ut och fick skriva på ansökan till Socialstyrelsen om att avbryta graviditeten. Det var en tredje flicka. Är gravid igen nu och brydde mig inte det minsta om könet. Huvudsaken var en frisk bebis. 


    Åh nej vad ledsamt. Såklart är det det viktigaste
  • Anonym (Två barn)

    Visst kan det hända .Men oftast har de rätt.På mina var det enkelt att se och det stämde .tredje gången gillt.

  • Anonym (Em)
    Anonym (Två barn) skrev 2022-05-14 16:07:41 följande:

    Visst kan det hända .Men oftast har de rätt.På mina var det enkelt att se och det stämde .tredje gången gillt.


    Ok hon som gjorde ultraljudet sa att hon var säker också så
  • Anonym (Två barn)
    Anonym (Em) skrev 2022-05-14 16:16:27 följande:
    Ok hon som gjorde ultraljudet sa att hon var säker också så
    Ja.Ibland får man inte som man vill och det blir bra ändå!
  • Anonym (Mor till 2 flickor :-))

    Vår UL-barnmorska sa också precis det, ser man en snopp kan man vara säker, ser man ingen är det mer osäkert, men en erfaren bm ser oftast rätt.

    Lycka till med bebisen! 

Svar på tråden Finns det en chans att ultraljud visar ”fel” kön?