• Anonym (Lio)
    Lör 14 maj 16:17
    902 visningar
    18 svar
    18
    902

Administratör med ansvar för lokal samt kaffemaskin?

Har tidigare jobbat med stress i butik med kombo av administrativt. har sökt nya jobb och har blivit erbjuden en tjänst som ej ligger ute, administrativt i reception för ett stort bolag, policyn med kläder är viktigt och det är enligt henne inte ett jätte stressigt jobb. 8-17, måndag-fredag, kommer få ut ungefär 21 000:- brutto. Kommer flytta till pojkvännen och ha ungefär 11 000:- kvar att leva på med hyra och alla fakturor. 

vad tänker vi kring detta? Dåligt betalt men vad kan jag ens kräva? 

saken är dock att hon sa att jag kommer ta ansvar för fixade konferensrum, kaffemaskiner och frukt Upplägg, även gå ut med sopor. 

känns  inte som att jag vill bli anställd för att städa? 

• Svar på tråden Administratör med ansvar för lokal samt kaffemaskin?
  • Anonym (X)
    Lör 14 maj 16:48
    +1

Fixa konferensrum, lägga upp frukt och fixa kaffeautomater för 21 i månaden - ja tack. Många jobbar slitigt skift inom omvårdnad för mindre än så.

• Lör 14 maj 16:52
    Anonym (X) skrev 2022-05-14 16:48:37 följande:

Fixa konferensrum, lägga upp frukt och fixa kaffeautomater för 21 i månaden - ja tack. Många jobbar slitigt skift inom omvårdnad för mindre än så.

+ administrativt arbete... kan vara fakturering, registrering av ordrar, försäljning, produktion in/ut, lager, kundkontakter eller liknande.
  • Lör 14 maj 16:58
    Anonym (Lio) skrev 2022-05-14 16:17:30 följande:
    Administratör med ansvar för lokal samt kaffemaskin?

Har tidigare jobbat med stress i butik med kombo av administrativt. har sökt nya jobb och har blivit erbjuden en tjänst som ej ligger ute, administrativt i reception för ett stort bolag, policyn med kläder är viktigt och det är enligt henne inte ett jätte stressigt jobb. 8-17, måndag-fredag, kommer få ut ungefär 21 000:- brutto. Kommer flytta till pojkvännen och ha ungefär 11 000:- kvar att leva på med hyra och alla fakturor. 

vad tänker vi kring detta? Dåligt betalt men vad kan jag ens kräva? 

saken är dock att hon sa att jag kommer ta ansvar för fixade konferensrum, kaffemaskiner och frukt Upplägg, även gå ut med sopor. 

känns  inte som att jag vill bli anställd för att städa? 

Det nämns inget om städning. Kanske har de inlejd städning. Det borde du fråga om.

Jag vickade några veckor på sommaren på ett sådant jobb, dock inget konferensrum eller frukt, men administration, fixa kaffeautomaten samt städa vid behov och tid över. Ytan var ganska begränsad, typ tre manskapsbodar sammansatt. Rätt okej jobb om man inte har något bättre.
  • Anonym (FrkRe­n)
    Lör 14 maj 17:00

Varför skulle du inte kunna ha städning som en arbetsuppgift? 

Är du arbetslös? I så fall finns ingen tvekan - ta jobbet! 

• Anonym (FrkRe­n)
    Lör 14 maj 17:02
    +1

Man behöver tycka om att hjälpa folk och ha rejält med skinn på näsan för receptionistjobb. Våra receptionister på jobbet berättar ibland häpnadsväckande historier... 

• Anonym (Lio) Trådstartaren
    Lör 14 maj 17:35
    Anonym (FrkRen) skrev 2022-05-14 17:00:07 följande:

Varför skulle du inte kunna ha städning som en arbetsuppgift? 

Är du arbetslös? I så fall finns ingen tvekan - ta jobbet! 

Är arbetslös, men vill inte hålla på och skura golv och grovstäda om de sätter mig som administratör 
    Lör 14 maj 17:38
    Anonym (FrkRen) skrev 2022-05-14 17:02:47 följande:

Man behöver tycka om att hjälpa folk och ha rejält med skinn på näsan för receptionistjobb. Våra receptionister på jobbet berättar ibland häpnadsväckande historier... 

Har jobbat inom service i över 5 år och kontor samt butik 
  • Anonym (FrkRe­n)
    Lör 14 maj 17:55
    Anonym (Lio) skrev 2022-05-14 17:35:43 följande:
    Är arbetslös, men vill inte hålla på och skura golv och grovstäda om de sätter mig som administratör 
    Som arbetslös kan du inte vara så kräsen. Jag hade tagit jobbet oavsett och sökt mig vidare om jag inte gillade det. 
    Anonym (Lio) skrev 2022-05-14 17:38:10 följande:
    Då vet du vad du har att vänta. :) 
    Lör 14 maj 17:58
    Anonym (FrkRen) skrev 2022-05-14 17:55:31 följande:
    Som arbetslös kan du inte vara så kräsen. Jag hade tagit jobbet oavsett och sökt mig vidare om jag inte gillade det. 
    Anonym (Lio) skrev 2022-05-14 17:38:10 följande:
    Då vet du vad du har att vänta. :) 
    Men tror du det är grov städ? Vet att jag inte kan kräva men grov städ liksom? 
  • Anonym (FrkRe­n)
    Lör 14 maj 18:03
    Anonym (Lio) skrev 2022-05-14 17:58:52 följande:
    Men tror du det är grov städ? Vet att jag inte kan kräva men grov städ liksom? 
    Om de sa det som står i din trådstart så låter det ju inte som det.
    Å andra sidan kan arbetagivaren ändra dina arbetsuppgifter om de vill. 
    Lör 14 maj 18:19
    Anonym (FrkRen) skrev 2022-05-14 18:03:13 följande:
    Om de sa det som står i din trådstart så låter det ju inte som det.
    Å andra sidan kan arbetagivaren ändra dina arbetsuppgifter om de vill. 
    Jaså 
  • Lör 14 maj 18:20

Jag jobbar som receptionist och jobbar både administrativt och med lite småpyssel som kaffemaskinen. Beställer frukt,fixar fika till möten ibland. Beställer blommor osv. Men ingen städning det anlitar vi ett annat företag som gör.

Jag trivs med mitt jobb. Ingen dag är en annan lik. 
    Min lön är strax över 26.000 innan skatt.

• Lör 14 maj 18:39

Du är inte i ett läge där du kan vara kräsen och ställa en massa krav. Du lever kust nu på samhällets pengar och din största och absolut viktigaste prioritet borde rimligtvis vara att ta dig ur bidragsberoendet. Om du sedan är tvungen att skura toaletter och torka upp piss emellanåt så får du helt enkelt äga det och bara göra det.

Lör 14 maj 19:40
    SaraL77 skrev 2022-05-14 18:39:02 följande:

Du är inte i ett läge där du kan vara kräsen och ställa en massa krav. Du lever kust nu på samhällets pengar och din största och absolut viktigaste prioritet borde rimligtvis vara att ta dig ur bidragsberoendet. Om du sedan är tvungen att skura toaletter och torka upp piss emellanåt så får du helt enkelt äga det och bara göra det.

Har inte ens skrivit in mig än på arbetsförmedlingen 
  • Anonym (Städa­re)
    Lör 14 maj 19:44

Låter som att städaren inte är där varje dag. Det är ju långt ifrån alla företag som köper in fullservice från sitt städbolag utan man sköter vissa saker själv. På vissa ställen turas man om att ha köksvecka och på andra ställen lägger man sådana arbetsuppgifter på en person, vanligtvis receptionisten. Att fylla på kaffe, tömma sump och bära ut dagens kökssopor tar inte många minuter per dag.

Lör 14 maj 19:53
    Anonym (Städare) skrev 2022-05-14 19:44:37 följande:

Låter som att städaren inte är där varje dag. Det är ju långt ifrån alla företag som köper in fullservice från sitt städbolag utan man sköter vissa saker själv. På vissa ställen turas man om att ha köksvecka och på andra ställen lägger man sådana arbetsuppgifter på en person, vanligtvis receptionisten. Att fylla på kaffe, tömma sump och bära ut dagens kökssopor tar inte många minuter per dag.

Sant! Tror inte folk fattar, jag menar bara att jag inte vill bli utnyttjad och spring flicka

sen är det skitsamma liksom frukt, källsortering och kaffe liksom 
  • Anonym (Städa­re)
    Lör 14 maj 20:06
    Anonym (Lio) skrev 2022-05-14 19:53:10 följande:
    Sant! Tror inte folk fattar, jag menar bara att jag inte vill bli utnyttjad och spring flicka sen är det skitsamma liksom frukt, källsortering och kaffe liksom 

Det handlar nog inte så mycket om att vara en springflicka som lyder order utan mer om att vara den som håller koll och ser till att allting rullar på. Jobbet måste ju göras och det blir dyrt att ta in ett städbolag i tio minuter ett par gånger om dagen; städarna ska ju ha betalt för restid medan receptionisten redan är på plats.
  • Anonym (FrkRe­n)
    Lör 14 maj 22:20
    Anonym (Lio) skrev 2022-05-14 19:53:10 följande:
    Sant! Tror inte folk fattar, jag menar bara att jag inte vill bli utnyttjad och spring flicka

sen är det skitsamma liksom frukt, källsortering och kaffe liksom 

Receptionist kan ju vara litet av en springflicka. Det får du nog vara beredd på. Det är ofta receptionisten som är oljan i maskineriet, som ser till att det finns kaffe, att borttappade saker hittar sin ägare, visar vilsna gäster rätt och sopar rent i entrén när det ser för skräpigt ut. 

I vilket fall som helst är du arbetslös och har blivit erbjuden ett jobb. Grattis! 

Svar på tråden Administratör med ansvar för lokal samt kaffemaskin?
Logga in
Bli medlem