• ametisten

    MTB-resa, Nybörjare

    Hej,
    Min son önskar åka på en MTB-resa i sommar. Vi är nybörjare, men vill gärna ut på fina turer. Vi behöver hyra utrustning på plats.
    Har ni tips om bra ställe/resa?
    Tack!

  • Svar på tråden MTB-resa, Nybörjare
  • Guldnovan

    I Funäsdalen/Tänndalen/Hamra finns mycket för MTB-åkare. Även Åre. 


    ametisten skrev 2022-05-14 19:42:00 följande:
    MTB-resa, Nybörjare

    Hej,
    Min son önskar åka på en MTB-resa i sommar. Vi är nybörjare, men vill gärna ut på fina turer. Vi behöver hyra utrustning på plats.
    Har ni tips om bra ställe/resa?
    Tack!


  • Kvittning

    Uppdatera om du får några bra tips någon annanstans ifrån, jag undrar samma sak. Skulle vilja åka med mina barn (9-14 år) men har ingen aning om vart man åker som nybörjare som inte kan någonting och behöver hyra allt men inte har några prblem med att t.ex. bo på vandrarhem eller annan lite mer spartansk miljö. 

  • granitmuppen

    Hej! Vart utgår ni ifrån? Hur långt är ni villiga att åka? Vill ni cykla mest stig eller liftburet? Hur länge ska ni vara borta? :)

    finns jättemycket att välja på, kan ge tips baserad på vad ni är ute efter :) 

  • LFF
    ametisten skrev 2022-05-14 19:42:00 följande:
    MTB-resa, Nybörjare

    Hej,
    Min son önskar åka på en MTB-resa i sommar. Vi är nybörjare, men vill gärna ut på fina turer. Vi behöver hyra utrustning på plats.
    Har ni tips om bra ställe/resa?
    Tack!


    Sälen. Åre. Järvsö. Isaberg. Vet inte hur det är med uthyrning på alla ställen dock. 
  • granitmuppen
    LFF skrev 2022-06-07 14:33:27 följande:
    Sälen. Åre. Järvsö. Isaberg. Vet inte hur det är med uthyrning på alla ställen dock. 
    Finns uthyrning på alla dessa :) 
Svar på tråden MTB-resa, Nybörjare