• Anonym (Modeoffer)

Hjälp styla mig och mina cargobyxor!

Jag har köpt mörkblå, svarta och gröna cargobyxor till i sommar. Vilken sorts topp ska jag ha till det? Jag är lite begränsad då jag gärna vill dölja magen då den inte precis är platt. Jag har gått med en lite lös top under och en uppknäppt skjorta ovanpå hittills men vill gärna ha fler förslag. Jag vet att det bästa vore en tajt topp då byxorna är lite lösa och stora men jag passar inte i det längre så tänk på att jag måste dölja magen när ni ger förslag. Men jag vill ju inte heller se större ut än jag är och som ett tält om det inte blir någon form alls på byxor och topp. 

En annan sak är det här med vita sneakers. Jag tycker att dom skiner upp så mycket och jag brukar nästan aldrig blanda mer än två färger så vilken sorts skor ska jag ha om jag inte vill ha sandaler? Blir det fult med säg blå byxor, rosa topp och så kritvita sneakers till det och en blå eller rosa handväska?

Och vad är hemligheten med att ha korta strumpor som inte hasar ner under hälen när man går??? Jag har inte knäckt den frågan än hur många olika strumpor jag än har testat med. 

• Svar på tråden Hjälp styla mig och mina cargobyxor!
  • linani

Hur gammal är du? Inte för att stil har en särskild ålder, men tycker ändå det påverkar. 

Jag hade stylat byxorna med vita blusar, med eller utan ärm. Gärna med knäppning och gjort en "french tuck", alltså stoppat in en sidan av blusens främre i byxornas linning. Det gör att midjan definieras mer samtidigt som det lösa tyget kan dölja magen. 
    Tycker även det hade varit snyggt med ett tightare linne under och sedan en luftig vit linnekavaj över som döljer lite samtidigt som den definierar kroppens konturer. Även toppar som är mer dressade och med struktur i tyget, för att motverka att du ser för friluftsaktig och sportig ut.  

Tycker inte du ska matcha din handväska med dina tröjor/byxor, utan satsa på att matcha vita sneakers - vit väska - vitt bälte/klocka. Om accessoarerna är enhetliga och knyter ihop din outfit kan top och byxor variera mer. 

Förslag på andra skor är ballerinaskor eller loafers, som även de kommer få din look att se mer dressad och mindre fritidsaktig ut.

Vilken längd har du på byxorna? Tänk på att 3 kvarts-längd på byxor är ganska osmickrande, eftersom de skär av benet mitt på. Om du vill se slankare ut så är det bättre att du jobbar med raka och långa linjer på kläderna. 

Lite inspiration kring hur jag tänker mig:
    Dressad kavaj:
    images.squarespace-cdn.com/content/v1/54c2e580e4b0a736d2ac2221/1443488914109-DC9FDDS6VZWGGY6XRJ34/bananarepubliccargopants

Med vit blus:
    picture-cdn.wheretoget.it/nsvqx3-l-610x610-pants-shoes-coral-urgent-shopping-green-cargo-white+shirt-green+cargo+pants-jeans-cargopants-zipper-spandex-olive+green-tight-business+shirt.jpg

Exempel på instoppad blus:
    mommainflipflops.com/wp-content/uploads/2017/03/half-tuck-686x1024.jpg

• Anonym (Modeoffer)
    linani skrev 2022-05-15 12:54:25 följande:

Hur gammal är du? Inte för att stil har en särskild ålder, men tycker ändå det påverkar. 

Jag hade stylat byxorna med vita blusar, med eller utan ärm. Gärna med knäppning och gjort en "french tuck", alltså stoppat in en sidan av blusens främre i byxornas linning. Det gör att midjan definieras mer samtidigt som det lösa tyget kan dölja magen. 
    Tycker även det hade varit snyggt med ett tightare linne under och sedan en luftig vit linnekavaj över som döljer lite samtidigt som den definierar kroppens konturer. Även toppar som är mer dressade och med struktur i tyget, för att motverka att du ser för friluftsaktig och sportig ut.  

Tycker inte du ska matcha din handväska med dina tröjor/byxor, utan satsa på att matcha vita sneakers - vit väska - vitt bälte/klocka. Om accessoarerna är enhetliga och knyter ihop din outfit kan top och byxor variera mer. 

Förslag på andra skor är ballerinaskor eller loafers, som även de kommer få din look att se mer dressad och mindre fritidsaktig ut.

Vilken längd har du på byxorna? Tänk på att 3 kvarts-längd på byxor är ganska osmickrande, eftersom de skär av benet mitt på. Om du vill se slankare ut så är det bättre att du jobbar med raka och långa linjer på kläderna. 

Dressad kavaj:
    images.squarespace-cdn.com/content/v1/54c2e58...

Med vit blus:
    picture-cdn.wheretoget.it/nsvqx3-l-610x610-pa...

mommainflipflops.com/wp-content/uploads/2017/...

Bra förslag att matcha med vit väska istället för det hade jag inte ens tänkt på att det vore snyggare. Ballerinaskor är fint men jag tycker dom gör ont att gå i pga noll sula och att dom klämmer ihop tårna men loafers kanske kan vara något. Sandaler har jag också i fina modeller. Byxorna kan vara långa eller vikas upp till trekvartslängd om man vill och jag brukar variera det lite beroende på hur varmt det är. Med sandaler kör jag alltid uppvikt dock. 

Vad menar du med dressade toppar och struktur? Håller med om att det lätt blir fritidslook och det är ju inte alltid vad jag vill ha. Jag är medelålders och har tråkigt nog inte samma slanka figur som för ens 10 år sen.  

Tackar så hjärtligt för att du tar dig tid. {#emotions_dlg.flower}
  • Kvittning
    linani skrev 2022-05-15 12:54:25 följande:

Dressad kavaj:
    images.squarespace-cdn.com/content/v1/54c2e580e4b0a736d2ac2221/1443488914109-DC9FDDS6VZWGGY6XRJ34/bananarepubliccargopants

Med vit blus:
    picture-cdn.wheretoget.it/nsvqx3-l-610x610-pants-shoes-coral-urgent-shopping-green-cargo-white+shirt-green+cargo+pants-jeans-cargopants-zipper-spandex-olive+green-tight-business+shirt.jpg

mommainflipflops.com/wp-content/uploads/2017/03/half-tuck-686x1024.jpg

Snacka om att skriva typ precis allt jag tänkte...

Kompletterar med lite mer om skor/accessoarer. Om du kör en lite basic stil i kläderna så poppa gärna med matchande accessoarer i olika färger. Alltså inte att de har olika färger samtidigt men att du tex har ett par röda skor och ett rött skärp och nästa dag rosa skor och skärp. Jag har tex likadana pumps i 4 olika färger (varav inget par är vitt,svart eller brunt) som jag kan ha antingen för att matcha något annat plagg/väska eller för att poppa till en i övrigt basfärgad outlook.
Svar på tråden Hjälp styla mig och mina cargobyxor!