Dreglar i sömnen.
Någon annan som har väldigt överdriven salivproduktion? Vet vad det kan bero på? Dreglar ner hela kudden varje natt. Så har jag aldrig gjort förut.
Någon annan som har väldigt överdriven salivproduktion? Vet vad det kan bero på? Dreglar ner hela kudden varje natt. Så har jag aldrig gjort förut.
Har samma problem så jag hjälper till å puffar !
jag dreglar ner hela kudden på nätterna.... undra vad det kan bero på?!?!
så jag hjälper till att puffa lite jag med...
*puf puff*
Jag dregglar jämt vare sig jag är gravid eller inte
Men jag tror att salivprodutionen är högre när man är gravid Man far väl sova med haklapp...
eller stoppa upp en tampongt i varje kind , så som dom gör hos tandläkaren (fast dom heter nått annat där)
*tampong
jag lider av samma grej. ännu en sak man verkligen inte hade förväntat sig att graviditeten skulle medföra. kudden är alldeles nersölad och ibland nedblodad också av allt näslod.
Ja fy!
Nästäppa och näsblod har jag lidit av under hela graviditeten. Det är sååå jobbigt!
Lilja84: - jobbigt om man skulle råka svälja en....
smådetaljer
japp jag dreglar också, inte så mysigt :)
Jag dreglar också. Normalt sover jag med stängd mun men kan inte göra det nu då jag är täpt i näsan. jag tror det är därför jag dreglar så. Har hållt på nästan hela graviditeten. Är i v.36...
Samma här! Håller med 175fg56 - det måste bero på nästäppan som gör att man sover med öppen mun. Vaknar av att jag är sanslöst torr i munnen eftersom jag måste andas genom den på natten.
Me too!
Dreglar ner kudden fast att jag sitter upp och sover (pga uppstötningar)! Plus en del segt i näsan, ja! Snyter torkat blod var morgon! Nice!
På dagarna går jag och spottar hela tiden! Det har jag aldrig behövt göra före ja var gravid, så det måste vara ett samband...
Haha, jag med. Är det fler alltså, trodde att det blivit nåt stort fel på mig. Jaja, jag lider inte så mycket av det, man får tänka till lite när man vänder på kudden bara så att man får ett torrt hörn att sova på!
Hahaa samma för mig! dregglar sjukt mycket, kan vakna till ibland och riktigt känna hur salivet rinner ur mungipan
uuurk! skumt är det allafall!
Kan det bero på att vi är täpta och därför har munnen öppen och inte en ökad saliv produktion?
Gillar inte kännslan av att det rinner på kinden! Eller är det bara för att vi ska vänja oss vi dräggel....
Jag själv är inte täppt, så för min del är det bara att munnen tycks åka upp och dregglet är totalt
Intressant att vi var så många som dregglar!
Tack för alla svar!
Det här var verkligen kul att läsa... Jag har under senaste veckan vaknat flera ggr av att saliv rinner ur mungipan och undrat hur i helsike jag kunnat börjat dregla som jag gör. Men då förstår jag att jag inte är själv och att det förmodligen beror på graviditeten...