• Stinajohannas

    Sex/gravid efter MA

    Hej! ni som gått igenom ett fördröjt  missfall hur länge tog det till ni slutade blöda och kunde ha sex ? Och hur långt tid tog det tills ni plussade igen ? Har nyss gått igenom ett MA i vecka 11 där hjärtat slutar slå v7 så väldigt tidigt , och är inNe på blödningdag 7 idag , började blöda av mig själv så ingen skrapning eller tabletter. Ångesten kommer och går och motivationen finns inte till något . Jag är verkligen helt krossad och Vet inte vad jag ska hitta styrka och lycka. har någon en solskenshistoria eller tips på att hitta motivationen igen till att gå tillbaka till livet igen ? Allla runt om kring blir gravid nu och det sista jag vill känna är stress till ett till barn vill tycka de är kul och härligt precis som när vi försökte nu innan missfall . tacksam för svar och egna historier <3 kram 

  • Svar på tråden Sex/gravid efter MA
  • MagganTop

    Blödde nog nån vecka. Men tog upp emot två månader innan hcgt gått ut kroppen och jag fick negativt på gravtest. Efter två menscykler, alltså totalt fyra månader efter ma, blev jag gravid och födde en frisk son

  • hurtänktedunu

    Beklagar. Vet hur jobbigt det är. Gick igenom ett MA i augusti förra året. 11+4 upptäcktes det men hade dött 8+0. Blödde ca 2 veckor och sen kanske lite missfärgade flytningar efter det. Fick cytotec den 13 augusti och allt kom ut 15 augusti. 11 september fick jag en vanlig mens och då var det lite extra mycket som att det sista kom ut liksom. Jag blev gravid direkt efter den mensen 11 september. Så ca 1 månad efter MA var jag gravid igen. Nu sitter jag här och är i v36 med en liten i magen som beräknas om en månad. Denna graviditet har vart okomplicerad men mycket oro på grund av det som hände. 
    Men kom ihåg att det blir bättre även om det känns super jobbigt just nu. 

  • Maymom

    Jag beklagar verkligen.
    jag hade ett som kom ut i v14/15 efter tabletter, slutat växa i v9. Hälften kom ut första dygnet och resten 4 dar senare, jag Kände på mig att inte allt kommit ut. 
    blödde i nästan två veckor, väldigt lite sista dagarna.

    plussade 11 veckor senare. Lite oregelbunden mens däremellan... hade ÄL när jag trodde jag skulle ha mens så det var inte planerat med ny graviditet men väldigt välkommet.
    är nu i v.7 och orolig för minsta lilla, men statistiskt sett så borde det ju gå bra nu. :)

  • Lilant

    Första ma i vecka 12 så tog det ett år innan jag blev gravid igen. Men blev inget barn då heller. (Blöde länge kanske 3 månader eller mer efter ma) 

    I februari 2022 så slutade hjärtat slå i vecka 9+3 och barnet kom ut i vecka 10+3 (naturligt) . Dagen innan missfallet startade hade vi sex. Jag blöde i en dag och blev faktiskt gravid av sexet innan missfallet. Är nu i vecka 16. 

    Andledningen till att det tog tid första gången va baktriellvaginos. 

    Ma,mf, barn, mf, barn, ma och nu gravid. 

Svar på tråden Sex/gravid efter MA