• YMK91

    Första mens efter MA

    Jag inväntar första mensen efter MA i april. Jag är nu inne på cykeldag 35, och har haft mensvärk/molvärk i över 1,5 vecka - men ingen mens i sikte.

    Jag vet att det kan ta lite tid för mensen att komma igång, men jag är förvånad lver att ha haft så tydlig mensvärk så pass länge utan att det kommit något. 


    Börjar bli lite rädd att det är några rester kvar som påverkar hormoner eller liknande? 


    Hur var er första mens efter MF/MA? Hade ni extra mycket molvärk en bit innan?

  • Svar på tråden Första mens efter MA
  • Jag är bara jag

    Tog 6,5 vecka efter MA v.11 innan jag fick mens för jag hade ingen äl den cykeln. Ingen molvärk alls. Molvärk har jag öht bara haft som gravid. Har du gjort en efterkontroll för att se om resterna är ute?

  • YMK91

    Okej, tack för svar! Jag har gjort en efterkontroll där gyn sa att det såg ut som att det var lite kvar i livmodern, men att det troligen bara var blod och skulle komma ut vid nästa mens.
    Har väntat in nästa mens sedan dess men den kommer ju aldrig :(

    Så jobbigt att bara vänta, med mensvärk dessutom. Vill ju bara att cykeln ska komma igång så att allt blir som vanligt igen.

  • Jag är bara jag

    Det är mycket vanligt med längre cykel än man brukar ha efter MA. Just pga alla rester som ska ut eller ev. är kvar plus att man oftast har utebliven äl. Ge det lite mer tid och får du mer ont eller feber eller inte får mens inom några veckor till så kontakta gyn igen.

  • Karinnirak

    Jag fick mens efter 3,5 veckor, MA i april och blödde 2,5 veckor efter det. Ingen molvärk dessförinnan. Mensen var dock väldigt sparsam och ovanligt kort, knappt tre dagar. Hur var det för er, mer eller mindre eller som vanligt?

  • Maymom

    Jag blödde knappt 2 v efter mitt, fick vad jag tror var mens 4 v efter påbörjat ma, vet ej om jag hade ÄL emellan, men sen blödde jag igen 2 v efter det jag trodde var mens, lite mindre men längre blödning och 2 v efter det hade jag ÄL och blev gravid.
    det verkar kunna bli lite oregelbundet på olika sätt och allt verkar vara normalt.
    Har du tagit nåt graviditetstest och kollat så hcg gått ner?

Svar på tråden Första mens efter MA