• spaderdam10

    Kan kräkas upp enbart vätska vara magsjuka?

    Jag var och hälsade på min kompis och henne bebis i torsdags, bebisen hade kräkts föregående natt, men min kompis trodde inte det var magsjuka. Sen blev min kompis magsjuk igår och jag spydde idag, fast enbart vätska. Eftersom de varit/är magsjuka stannade jag hemma idag. Att få såna här kräkningar hör faktiskt till vanligheterna för mig, oftast pga. ständig oro och nervositet. Har inte hittat på Google om det är skillnad på att enbart kräkas vätska och att kräkas annat, i samband med magsjuka. Jag tänker mig att att kräkas vätska inte tyder på magsjuka. Även diarré är någonting jag ofta får pga. nämnda anledningar. Det känns som en vanlig dag för mig, men det kanske det inte är när jag umgåtts med personer som är/varit magsjuka? 

  • Svar på tråden Kan kräkas upp enbart vätska vara magsjuka?
  • myskmalva

    Du kräks upp det du har i magsäcken. Finns där bara vätska så kräks du vätska, oavsett om du är magsjuk eller nervös.

  • flygrl

    Precis som myskmalva skriver kräks man upp det man har i magsäcken. Just vid magsjuka kan det ju ofta va så att magen blir väldigt tom för innehållet försvunnit åt båda hållen och man pga illamåendet och att man vill vila magen inte tillfört mer.


    Hoppas du snart mår bättre oavsett orsak!

  • spaderdam10
    spaderdam10 skrev 2022-05-19 17:09:35 följande:

    Tack till er! ????

    (Och det var förstås i tisdags jag träffade bebisen, blev dagvill.) 


    De där frågetecknen skulle inte vara där ????
  • flygrl
    spaderdam10 skrev 2022-05-19 17:09:35 följande:

    Tack till er! ????

    (Och det var förstås i tisdags jag träffade bebisen, blev dagvill.) 


    spaderdam10 skrev 2022-05-19 17:11:28 följande:
    De där frågetecknen skulle inte vara där ????
Svar på tråden Kan kräkas upp enbart vätska vara magsjuka?