• Anonym (Gnäll­spiken­)
    Thu 19 May 2022 13:41
    2542 visningar
    5 svar
    5
    2542

    Syskonförsök och orkar snart inte mer Obs! Gnälltråd

    Vi har försökt få till ett syskon till dottern som snart är 3,5 år utan att lyckas. Är lite över 30 och vi har gjort en fertilitetsutredning som inte visade något fel på nån av oss, men ändå vill det sig inte. Vi har försökt med ALLT och nu är jag så deprimerad att jag vägrar träffa på alla runtomkring med nyfödda bebisar eller gravidmagar. Jag får panik! Jag vill bara spy på dem när de går förbi med barnvagnen. Ja jag har förvandlats till en bitter en men jag orkar inte bry mig längre. 
    Finns det fler i samma situation som vill gnälla av sig lite? Här får man gnälla hur mycket man vill och vi undanbeder oss peppande klyschor och standardfraser. 

  • Svar på tråden Syskonförsök och orkar snart inte mer Obs! Gnälltråd
  • Anonym
    Thu 19 May 2022 17:52
    #1
    -1

    Vill inte vara sån men... är dotter en gemensamma?
    Varför isåfall göra fertilitetsutredning på ett par som bevisligen kan få barn ihop?

  • Thu 19 May 2022 19:40
    #2
    Anonym skrev 2022-05-19 17:52:18 följande:

    Vill inte vara sån men... är dotter en gemensamma?
    Varför isåfall göra fertilitetsutredning på ett par som bevisligen kan få barn ihop?


    Hört talas om sekundär infertilitet?
    de har ju uppenbarligen försökt länge utan att det tagit sig. 
  • Anonym
    Thu 19 May 2022 19:41
    #3
    Zakopane skrev 2022-05-19 19:40:06 följande:
    Hört talas om sekundär infertilitet?
    de har ju uppenbarligen försökt länge utan att det tagit sig. 
    Oavsett så har de fått barn ihop, så några större fel kan det knappast vara.
    Jättekonstigt att man utreder par som har barn ihop.
  • Anonym (Alva)
    Thu 19 May 2022 20:23
    #4
    Anonym skrev 2022-05-19 19:41:39 följande:
    Oavsett så har de fått barn ihop, så några större fel kan det knappast vara.
    Jättekonstigt att man utreder par som har barn ihop.
    Eh ja, min syster försökte i 7 år få ett syskon, gick med IVF till slut! Samma mann
  • Anonym (Gnäll­spiken­) Trådstartaren
    Thu 19 May 2022 22:46
    #5
    Anonym skrev 2022-05-19 17:52:18 följande:

    Vill inte vara sån men... är dotter en gemensamma?
    Varför isåfall göra fertilitetsutredning på ett par som bevisligen kan få barn ihop?


    Det är vår gemensamma dotter och det finns något som heter sekundär infertilitet. Vi valde att göra privat utredning, det kan tex ha blivit stopp i en äggledare eller att jag med åren fått lägre AMH värde och blivit mindre fertil. 
Svar på tråden Syskonförsök och orkar snart inte mer Obs! Gnälltråd