• Anonym (Start)

    Tokig släkting stämmer min partner

    Min man har en tokig släkting (mental ohälsa, Borderline och kanske fler diagnoser) som tidigare har anklagat honom för sexuella övergrepp, sedan har erkänt att det bara var påhittat (jag sa till honom att han ska spara det SMS:et). Han har aldrig gjort hen illa på något sätt, utan tvärtom hjälpt ganska mycket. 

    Nu fick han igår ett mail ifrån den släktingen, där hen anklagar honom för ett halvt dussin olika brott mot henne och säger att hen har har en advokat, som heter....... Förvånad  Vi har inte ens sett hen eller pratat med hen i flera år. 

  • Svar på tråden Tokig släkting stämmer min partner
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Start) skrev 2022-05-19 13:46:59 följande:
    Tokig släkting stämmer min partner

    Min man har en tokig släkting (mental ohälsa, Borderline och kanske fler diagnoser) som tidigare har anklagat honom för sexuella övergrepp, sedan har erkänt att det bara var påhittat (jag sa till honom att han ska spara det SMS:et). Han har aldrig gjort hen illa på något sätt, utan tvärtom hjälpt ganska mycket. 

    Nu fick han igår ett mail ifrån den släktingen, där hen anklagar honom för ett halvt dussin olika brott mot henne och säger att hen har har en advokat, som heter....... Förvånad  Vi har inte ens sett hen eller pratat med hen i flera år. 


    Ignorera
  • Anonym (Mman)

    Spara allt, dokumentera dessutom. 
    Kan vara bra att ha, om inte idag eller imorgon så kanske om några år om släktingen börjar skramla mer. 

  • Anonym (H L.)
    Anonym (Start) skrev 2022-05-19 13:46:59 följande:
    Tokig släkting stämmer min partner

    Min man har en tokig släkting (mental ohälsa, Borderline och kanske fler diagnoser) som tidigare har anklagat honom för sexuella övergrepp, sedan har erkänt att det bara var påhittat (jag sa till honom att han ska spara det SMS:et). Han har aldrig gjort hen illa på något sätt, utan tvärtom hjälpt ganska mycket. 

    Nu fick han igår ett mail ifrån den släktingen, där hen anklagar honom för ett halvt dussin olika brott mot henne och säger att hen har har en advokat, som heter.......  // Förvånad  Vi har inte ens sett hen eller pratat med hen i flera år. 


    Om jag var han så skulle jag bara spara mailet men inte svara. Jag arbetade på ett boende för psykiskt sjuka och en av de boende gjorde polisanmälan på sin exman gång på gång med alla möjliga olika anklagelser. Det kom i perioder när hon blev mer paranoid och om han svarade så blev hon bara mer triggad. Troligen finns det en dokumenterad sjukdomsbild och kanske fler som blivit anmälda gång på gång. Det blir sällan mer än att det läggs ner. Och att ha en advokat betyder ju inte något om inte en polisanmälan görs. Och det är inte ens säkert att det blir någon. 
  • Anonym (Start)

    Tack alla! Jo, jag tänker ju också att en advokat inte betyder något, och att detta antagligen inte kommer att gå vidare. Att dokumentera - det har jag också sagt till min man, att han måste spara allt. 

    Tänkte bara, man vet aldrig, kanske någon här har någon bra info, nåt jag inte har tänkt på. :)  Jag vill gärna att min man inte blir stressat av det här också, han har tillräckligt annat. 

  • Anonym (Mman)
    Anonym (Start) skrev 2022-05-19 16:50:53 följande:

    Tack alla! Jo, jag tänker ju också att en advokat inte betyder något, och att detta antagligen inte kommer att gå vidare. Att dokumentera - det har jag också sagt till min man, att han måste spara allt. 

    Tänkte bara, man vet aldrig, kanske någon här har någon bra info, nåt jag inte har tänkt på. :)  Jag vill gärna att min man inte blir stressat av det här också, han har tillräckligt annat. 


    Med dokumentera menar jag även sådant som inte går att spara, telefonsamtal osv. 
    Man kan även dokumentera sin egen sinnesstämning vid mottagandet av hoten.
Svar på tråden Tokig släkting stämmer min partner