• thilda2004

    Hittar ej hjärtljuden nu HJÄLP

    Förrs veckan i v 8+4 var jag på ett tidigt ultraljud då jag haft två missfall på väldigt kort tid. Fostret såg normalt ut och hjärtat pumpade på bra. I förr för går fick jag för mig att använda min doppler och se om jag kunde höra hjärtljuden. Och det kunde jag. Fick det till och med på film. Dagen efter och i dag hittar jag det inte. *orolig* vet att det är tidigt och hen är liten men är livrädd. har mina symtom kvar illamående, kräkningar och stora svullna ömmande bröst. Finns det någon som varit med om samma sak? 


    kram

  • Svar på tråden Hittar ej hjärtljuden nu HJÄLP
  • Anonym (G.)

    Är väll alldeles för tidigt att använda den redan? Tänker att fostret är så litet att de måste var jätte svårt att hitta? man lyssnar ju inte hos barnmorskan förens senare av den anledningen att de är svårt att hitta Så tidigt och att det bara skapar oro. Precis som i ditt fall nu. Förstå att du är orolig och att den kan lugna men tycker nog det är bättre att lägga undan den. 

  • Anonym (D)

    Det var inte pulserandet i navelsträngen du hörde då? Det är ju likt. 

  • Jag är bara jag

    Det finns starka skäl till varför man hos Mvc inte börjar knappt före v.20 att lyssna på hjärtljud- det är helt enkelt för svårt. För en lekman så himla tidigt gravid som du är det omöjligt och definitivt inget som rekommenderas att man ens försöker. Missfallsrisken när man sett hjärtljud v.9 är väldigt låg.

  • assistent 13

    Svårt att hitta själv med den. Du får vara väldigt långt ner nära blygbenet och rör lite tills du hittar det. Dock så kan man hitta sin egen puls med och bli lite lurad. Lita inte 100 på den. 

Svar på tråden Hittar ej hjärtljuden nu HJÄLP