• zelatos

    Medicinsk sekreterare - hur är utbildningen?

    Hej! 


    För hoppningsvis kommer jag att börja studera till medicinsk sekreterare till hösten och har nu slutfört diverse urvalsprov, sitter alltså i väntan på antagningsbesked som berättar om jag kommer att börja studera eller ej!

    I väntan så poppar ju många frågor upp i huvudet, urvalsproven kändes bra och de lärare jag pratat med hittills i de olika skolorna har verkat seriösa och trevliga. Jag kanske skulle passat på att fråga en del frågor när jag hade kontakt med dem men de poppade mest upp efteråt.

    Är det någon som tidigare utbildat sig inom yrket? Isåfall hur tyckte ni att själva utbildningen var? Det finns många trådar på nätet om hur lönen, själva arbetet efter utbildning är men inte mycket information om vad de tyckte om själva utbildningsperioden.

    Hur såg en dag/vecka ut i skolan? Var det mycket grupparbeten eller mest självständigt? Det är ju en del LIA också, antar att det är LIA i båda terminerna? Var det ett högt eller lågt eller medel tempo på kursen, hade ni någon fritid när ni kom hem efter skoldagen slutade eller fortsatte det direkt med studier på egen hand under fritiden? Är det möjligt att arbeta extra på sidan om inte tempot är alldeles för högt på studierna?

    Trivdes ni generellt och kändes kurserna relevanta för det arbete ni gör idag (om ni arbetar inom yrket idag. Glad)

    Berätta gärna lite om er studieperiod, självklart går det bra att bidra med hur ni upplever jobbet efter slutförda studier också, men var mest intresserad av själva studietiden!

    Kram <3

Svar på tråden Medicinsk sekreterare - hur är utbildningen?