• Mimilo

    Kort lutealfas och spottings?

    Jag är lite desperat och behöver era råd 

    I januari förra året slutade jag med ppiller. Det tog fram till november för min mens och ägglossning att komma igång och komma varje månad. Mellan feb-maj hade jag ingen mens, och sedan inte heller mellab juli och september tills jag började med primolut i 2 månader.
    Från november har jag haft bekräftad ägglossning med både stickor och tempning. Började i samband med att mensen kom igång få bruna spottings 7-9 dagar efter bekräftad ägglossning.
    I februari i år gick jag och min sambo en utredning där det visar sig att allt sig jättefint ut hos båda.


    Nu närmar sig juni och vi har fortfarande inte plussat. Jag har längre cykel mellan 32-38 dagar och ägglossning mellan dag 21-29.  Spottingsen kommer som sagt ca 8 dagar efter att ägglossningen är bekräftad och 10 dagar efter positivt ägglossningstest. På utredningen sa dem att det inte ska vara någon fara, men jag börjar misstänkte att de missat något. Vill inte gå runt och tror att allt ör bra och sen visar det sig att jag hade brist på något.
    Tror ni att jag behöver progestron? Och att kanske därför slemhinnan blöder av för tidigt.
    Någon som tagit progestron? Vad tog ni för något då? Och hjälpte det?
Svar på tråden Kort lutealfas och spottings?