• Lisse77

    Mensvärk och nidblödning

    Igår fick jag plötsligt stark mensvärk 6-8 dagar innan beräknad mens. Och jag gick direkt och kollade. Jodå. Mens. Har inte haft några tecken på att mensen var på g. Min mens kan variera några dagar men nu kom den på dag 19 i cykeln och det har aldrig hänt. 


    Denna mens beter sig inte som vanligt. Den började sparsamt med ljusrött och lite bruna flytningar. Sen ökade det och då tänkte jag att ja,ja då kom den tidigt. Men sen kom ingenting på 8 timmar. Och sen började det igen. Fast fortfarande mindre än vanligt. Dock några små klumpar. Därför är det ju sannolikt ingen nidblödning. 
    Vill bara höra andras erfarenheter. Jag har två barn sen tidigare (de är dock tonåringar nu) och fick aldrig nån blödning. 


    Sen är det inte så att jag sitter och hoppas på att vara gravid. Detta var ett ?misstag? ???? Vi hade oskyddat sex 5 dagar innan blödningen. Jag är lite för gammal för det här? 44 år. Så kanske början av klimakteriet? Har inte haft nåt som tyder på det men nångång så ska det ju börja 

  • Svar på tråden Mensvärk och nidblödning
  • Lisse77

    Kan tillägga att den mensvärk jag har nu inte heller beter sig som vanligt. Den är envisare än vanligt. 

Svar på tråden Mensvärk och nidblödning