• Carminab

    Nappen smälter!

    Hejsan, jag undrar ifall nån härinne upplevt samma som nedan. Jag kan ej återskapa, vad jag än testar.


    En i släkten har barnå, och de köper de här napparna i naturgummi. Enligt dem så har en av napparna använts ett par gånger, sen glömts i en låda och hittats efter ett par månader, och såg då ut såhär.
    Mycket märkligt. Den har liksom blivit "genomskinlig" och kanterna är rundade, så den har inte slitits sönder. Den är inte skör, något mindre böjlig än tidigare.
    Jag har köpt 10 nappar från samma företag, och det är inga problem med någon av dem. De ser normala ut, typ såhär.
    Jag har testat koka dem i flera timmar, lagt dem i 78% alkohol i 24 timmar, aceton 24 timmar, mikro i 20 min, inte ett skit. Skulle verkligen vilja komma till botten på detta. Vad skulle kunna påverka en napp i naturgummi att se ut såhär? Vad finns det för hushålls kemikalier? UV?
    Detär ju ett känsligt ämne, mödrar och så, så jag är inte helt 100 på om hon försökt sterilisera dem med nåt galet. Vad kan hon tänkas ha hänt? Eller ligger felet hos tillverkaren?
    All hjälp och ideer uppskattas!0
  • Svar på tråden Nappen smälter!
  • Themis

    Bättre att du skickar in nappen till tillverkaren som en reklamation. Antingen vet de redan vad felet är eller så behöver de analysera den.

    Ange inköpsdatum och inköpsställe/ort, så väl som ni vet det.


    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
Svar på tråden Nappen smälter!