• Sanlin90

    Ser ni nått?

    Ser ni nått på dom här? Ingen aning om när bim eller äl är/varit. Testlagrets är i torsdags apoteas idag, synts noll på apoteas igår vet inte om dom är pålitliga..

  • Svar på tråden Ser ni nått?
  • Anonym (Kakmonstret)

    På de två nedersta ser jag något, svagt men tveklöst att något är där. Hoppas verkligen för din skull, du är en av de som jag sett här länge och verkligen förtjänar en liten bebis! Lycka till

  • Sanlin90

    Tack så mycket! Jag hoppas så mycket att det bara är apoteas test som är sämre, jag har massa molvärk som kommer och går sedan i onsdag tänker om nått fäste i onsdags och hcg dubblas var 3dje dag kanske det inte syns riktigt än. Brösten spänner och jag är upprörd i magen inte direkt illamående mer att den är sur typ.
    Har fortfarande inte haft mens sedan oktober...

  • Anonym (Kakmonstret)

    Har du fått hjälp att kolla upp varför mensen inte har kommit? Tänker att ett halvår är det absolut längsta tiden som får gå, är ju oändligt länge i sammanhanget. 
    Jag har själv pcos så vet hur det är, mitt längsta uppehåll var 3 år, dock innan jag försökte skaffa barn så läget var mycket mer positivt där och då. Uppdatera när du vet hur det gick! 

  • Sanlin90
    Anonym (Kakmonstret) skrev 2022-05-22 18:05:51 följande:

    Har du fått hjälp att kolla upp varför mensen inte har kommit? Tänker att ett halvår är det absolut längsta tiden som får gå, är ju oändligt länge i sammanhanget. 
    Jag har själv pcos så vet hur det är, mitt längsta uppehåll var 3 år, dock innan jag försökte skaffa barn så läget var mycket mer positivt där och då. Uppdatera när du vet hur det gick! 


    Jag fick komma till gyn dom tror det beror på viktuppgång då jag redan va gravt överviktig men jag opererade även bort sköldkörteln för många år sedan och äter levaxin det visade sig i början av året att min dos inte var bra därför jag gick upp i vikt i rasande fart så det är nog en kombination av viktuppgång och att vördena låg dåligt för dåliga värden har sabbat min mens hela tiden dock har jag fått öka dosen nu så jag märker att kroppen börjar vakna.

    Jag har slarvat med folsyra och inte tagit det men könns som jag ska börja med det ikväll igen.
  • Jag är bara jag

    Inte 100% nej, men absolut inte ett klart ja. Vänta en vecka till med nästa test. Visar det inte tydligt positivt så gå till gyn igen för att kolla upp dig. Har du tagit precis alla värden man ska- LH, FSH, AMH, prolaktin och progesteron- för att se vad som felas? Jag hoppas kroppen är igång igen nu oavsett minus eller plus för då kan du ta nya tag.

  • Sanlin90
    Jag är bara jag skrev 2022-05-22 18:38:49 följande:

    Inte 100% nej, men absolut inte ett klart ja. Vänta en vecka till med nästa test. Visar det inte tydligt positivt så gå till gyn igen för att kolla upp dig. Har du tagit precis alla värden man ska- LH, FSH, AMH, prolaktin och progesteron- för att se vad som felas? Jag hoppas kroppen är igång igen nu oavsett minus eller plus för då kan du ta nya tag.


    Allt det är taget inget är avikande utan troligen brist på sköldkörtelhormon som gjort att jag gått upp i vikt.
    Dom kommer omöjligt ta emot mig på gyn jag fick ringa 11 gånger för att få förra tiden som va i april även att jag inte haft mens sen oktober och då bara 2 gånger på 1 år.
  • Jag är bara jag
    Sanlin90 skrev 2022-05-22 20:30:41 följande:
    Allt det är taget inget är avikande utan troligen brist på sköldkörtelhormon som gjort att jag gått upp i vikt.
    Dom kommer omöjligt ta emot mig på gyn jag fick ringa 11 gånger för att få förra tiden som va i april även att jag inte haft mens sen oktober och då bara 2 gånger på 1 år.
    Det är ju helt omöjligt att de värdena är bra. Vore dom det hade du haft både äl och mens. Progesteronet visar ju om man haft äl eller inte- har de verkligen tagit det och sagt att det är normalt? Då hade du ju nämligen haft mens. Usch, att man alltid ska behöva kämpa inom vården oavsett vad det än gäller. Har du provat gå privat? Där brukar bemötandet vara tusen gånger bättre. Det kan ju vara värt åka ganska långt också för att få hjälp. Jag har ju läst alla dina inlägg om utebliven mens och tycker du borde fått hjälp för länge sen.
  • Sanlin90
    Jag är bara jag skrev 2022-05-22 22:19:22 följande:
    Det är ju helt omöjligt att de värdena är bra. Vore dom det hade du haft både äl och mens. Progesteronet visar ju om man haft äl eller inte- har de verkligen tagit det och sagt att det är normalt? Då hade du ju nämligen haft mens. Usch, att man alltid ska behöva kämpa inom vården oavsett vad det än gäller. Har du provat gå privat? Där brukar bemötandet vara tusen gånger bättre. Det kan ju vara värt åka ganska långt också för att få hjälp. Jag har ju läst alla dina inlägg om utebliven mens och tycker du borde fått hjälp för länge sen.
    Det var visst inte alla dom tagna men dom här är tagna:
    P?Glukos
    Resultat: 7,0 mmol/LGraf
    Referensintervall: 4,2-10,9
    Provmaterial: Plasma
    Vidimerat: Ansvarig läkare 2022-04-08
    P?FSH
    Resultat: 8,6 IE/LGraf
    Referensintervall: Se kom
    Provmaterial: Plasma
    Analyskommentar: Follikelfas: 3,5-13 IE/L Midcykelfas: 4,7-22 IE/L Lutealfas: 1,7-8 IE/L Menopaus: 25-135 IE/L
    Vidimerat: Ansvarig läkare 2022-04-08
    P?SHBG
    Resultat: 14 nmol/LGraf
    Referensintervall: se kom
    Provmaterial: Plasma
    Analyskommentar: Barn före pubertet : Saknas, bedöms av barnläkare. Kvinnor fertila :19-145 nmol/L Kvinnor postmenopaus: Kan ha lägre koncentrationer.
    Vidimerat: Ansvarig läkare 2022-04-08
    P?Östradiol
    Resultat: 110 pmol/LGraf
    Referensintervall: Se kom
    Provmaterial: Plasma
    Analyskommentar: Kvinnor:Follikelfas: 90-580 pmol/L Ovulationsfas: 175-1160 pmol/L Lutealfas: 120-1100 pmol/L Postmenopaus: <190 pmol/L, 50% ligger < 44 pmol/L Gravid 1:a trimestern 560-11250 pmol/L Gravid 2:a trimestern 5700-69600 pmol/L Gravid 3:e trimestern 36800- >110100 pmol/L Barn: Referensintervall saknas, bedöms av barnläkare.
    Vidimerat: Ansvarig läkare 2022-04-08
    P?Prolaktin
    Resultat: 300 mIE/LGraf
    Referensintervall: 65-465
    Provmaterial: Plasma
    Vidimerat: Ansvarig läkare 2022-04-08
    P?Testosteron
    Resultat: 0,24 nmol/LGraf
    Referensintervall: se kom
    Provmaterial: Plasma
    Analyskommentar: Barn före pubertet : Saknas, bedöms av barnläkare. Kvinnor fertila : < 1,8 nmol/L Kvinnor postmenopaus : < 1,6 nmol/L
    Vidimerat: Ansvarig läkare 2022-04-08
    P?Testosteron/SHBG
    Resultat: Ej beräknad
    Referensintervall: se kom
    Analyskommentar: Testosteron/SHBG-kvot beräknas ej vid S-Testosteron >500 nmol/L och/eller S-SHBG >2000 nmol/L. Barn före pubertet: Saknas, bedöms av barnläkare. Kvinnor : < 0,07

    Jag har varit privat med hon tittade på mig, suckade och sa att jag är överviktig sen gjorde gon en så hårdhänt undersökning att jag blödde och hävdade att det inte berodde på undersökningen, hon sa bara att hon inte kunde hjälpa mig pga min vikt 
  • Sanlin90

    Jag vet lixom att jag är gravt överviktig men min mens har funkat trots det innan och jag har fått ett barn trots det däremot kom mensen inte igång första våndan på minipiller heller då fick jag äta upprepade kurer provera för att få tillbaka den sen nör jag träffade min sambo då börja jag med piller igen när jag fick min första mens på 2 år men slutade snabbt igen och vi sa blir det så blir det men jag vet ju att jag har svårt att få tillbaka regelbunden mens efter minipiller men det är ingen som lyssnar..

  • Jag är bara jag
    Sanlin90 skrev 2022-05-22 23:16:50 följande:
    Jag vet lixom att jag är gravt överviktig men min mens har funkat trots det innan och jag har fått ett barn trots det däremot kom mensen inte igång första våndan på minipiller heller då fick jag äta upprepade kurer provera för att få tillbaka den sen nör jag träffade min sambo då börja jag med piller igen när jag fick min första mens på 2 år men slutade snabbt igen och vi sa blir det så blir det men jag vet ju att jag har svårt att få tillbaka regelbunden mens efter minipiller men det är ingen som lyssnar..
    Gå privat! Åk 15 mil om det behövs. Lyssnar inte vanliga vården via regionen- och det är väldigt vanligt tyvärr- får man söka hjälp nån annanstans. Läkare ska inte bara skylla på övervikt eller annat utan kunna erbjuda adekvat hjälp.
Svar på tråden Ser ni nått?