• Anonym (.??)

Går det att ljusa upp naturligt svarta ögonbryn?

Som rubriken lyder. Hur isf?

• Svar på tråden Går det att ljusa upp naturligt svarta ögonbryn?
  • Anonym (.??)
    Kiyah skrev 2022-05-22 19:37:29 följande:

ja, precis på samma sätt som med hår. bleka

blir väl orange då?
  • Gameofthrones

Jisses,. Har man bra blekningsmedel och tål lite utav de så går det. Eller så går man till frissan? Och fråga om de kan bleka ögonbryn.

Det finns olika skäl på hur man bleker och varför vissa får det orange och vissa får se blont. 

En utav orsaker hur mkt röda pigment? Ta blekningsmedel, hur verkningstid. Hur lång de blekningsmedel sitter i. Och varför tar du inte ljusare ögonbrynspenna, ögonskugga för att f den färgen man vill ha? 
    .

• Mrs Moneybags

Ja, haha, det gjorde jag några gånger när det var lite trend på slutet av 90-talet. 
    Jag tog sånt där blekningsmedel som vissa använder för att bleka mustaschen med och duttade på. Man kan torka bort på några strån då och då för att kolla resultatet så att det inte blir för blekt/gult. Gör man det rätt blir det brunt. 

• Anonym (.??)
    Mrs Moneybags skrev 2022-05-23 10:37:29 följande:

Ja, haha, det gjorde jag några gånger när det var lite trend på slutet av 90-talet. 
    Jag tog sånt där blekningsmedel som vissa använder för att bleka mustaschen med och duttade på. Man kan torka bort på några strån då och då för att kolla resultatet så att det inte blir för blekt/gult. Gör man det rätt blir det brunt. 

har du svart?
  • Mrs Moneybags
    Anonym (.??) skrev 2022-05-23 19:34:35 följande:
    har du svart?
    Ja, jag har svarta ögonbryn.
  • Anonym (.??)

Går det att sminka ögonbrynen ljusare? Hur i så fall? Jag har provat med coountor färg men ögonbrynen ser bara ännu svartare ut då.

• Anonym (Ohlala)

Ett alternativt kan ju vara att bleka dem väldigt ljust för att sen färga dem bruna till den nyans man vill ha

Svar på tråden Går det att ljusa upp naturligt svarta ögonbryn?