• Overthetop

Hur firar ni Mors dag?

Det är bara en vecka kvar till mors dag nu, hur planerar ni att fira? 
    Har ni traditioner som följs år efter år? 
    Kanske är detta ditt första år som mamma och en speciell händelse. 
    Överraskar er partner er eller planerar ni det själva? 

Nyfiken 

• Svar på tråden Hur firar ni Mors dag?
  • Anonym (....)

Nu har jag iofs ingen partner men inte sjutton hade jag i så fall varit hans mamma! När barnen var små planerade vi i så fall något ihop, precis som vi gör i år, jag och barnen. Det lutar åt simhallen, lunch på stan och bio hemma i vardagsrummet! För mig, som har stora barn, är tiden tillsammans viktigast! Sen svänger vi nog förbi min mamma på en fika också! För henne, är tiden tillsammans viktigast!!!

• Guldnovan

Inte alls. Förväntar mig inte något. Alla sa inte grattis när jag fyllde år sist heller. 

• Nandez

Inte alls, dottern brukar köpa något litet symboliskt. Hon är vuxen

• Anonym (Sol)

Vi brukar inte fira. Vet inte riktigt varför men kanske för att vi båda har födelsedag i anslutning till morsdag och morsdag ibland infaller på min mans födelsedag. Det blir liksom lite mycket just den tiden på året. Vi är bättre på att köpa bakelser på farsan faktiskt. 

• Anonym (Jenny)

När barnen var små brukade vi åka till farmor och mormor (dvs våra föräldrar), ibland båda efter varandra, men ofta firade vi en av dem någon annan dag. Innan vi fick barn åkte vi nog var och en till sin mamma. När barnen blev större hjälpte den andre föräldern dem att tex. rita en teckning, göra frukost, köpa något, etc. Nu köper barnen egna presenter till mig, var för sig eller gemensamt. (om de kommer ihåg... )

• Anonym (Blir nog traditionsenligt :D)

Blir nog traditionsenligt med att jag vaknar av att maken väcker vår tonårsdotter som inte vill gå upp, för att hon skall ge mig frukost på sängen, sedan får jag frukost på sängen som jag vet att maken, inte ungen gjort.

Finns även blommor som jag vet maken och inte ungen köpt :)

Så mors dag är lite som alla hjärtans dag, att jag blir uppvaktad av min make, även om det sker genom ombud, är lite wierd för jag är inte hans mamma:) Men blommor, frukost på sängen och han lagar det jag önskar till middag.

Fars dag skulle kunna vara omvänt, men jag är lite bättre på att motivera en trotsig konstant trött tonårstjej än honom

• Gameofthrones

Både och. Överasskad och planera.

Mina barn brukar baka, laga mat, göra hemlagad glass etc 

Ibland så vill jag planera.

I år vill min man och barnen göra ngt vet inte vad.

• Anonym (I)

Jag får nog planera nåt själv. Min sambo struntade i det förra året, mitt första år som mamma så barnet kan inte göra nåt själv.

• Anonym (Lilla My)

Vi går ut och äter och bjuder med min mamma och även makens mamma. På så sätt blir alla firade.
    Ibland har vi ätit brunch/afternoon tea och ibland middag. Nåt år har vi bjudit hem dem istället på t.ex våffelbuffe.

Barnen brukar pyssla ihop något till alla mammorna.

Svar på tråden Hur firar ni Mors dag?