• Anonym (Anonym tjej)

    Jag förlät hans otrohet men nu har jag ändrat mig och vill lämna. Fel av mig?

    Det är så att för tre månader sedan så fick jag reda på att min kille haft sex med en annan tjej- eller flera det vet jag inte men jag vet att han hade det med en tjej och jag vet inte hur många gånger. Och min kille grät extremt mycket, köpte blommor och gjorde verkligen allt för att få mig att stanna kvar, han vägrade acceptera att jag skulle lämna.

    Så jag valde att ?förlåta? honom men jag sa till honom att det kommer ta extremt mycket tid för mig att kunna glömma det han gjort. Men nu har det gått 3 månader och det ger mig fortfarande sån stor ångest, och jag är 26 år och han är 33. Och jag vill verkligen lämna för jag vet att han inte är den rätta för mig. Men nu säger han att ?jag ju redan sagt att jag förlåtit honom? så jag ska inte kunna ändra mig och göra slut för att jag nu då gett honom falska förhoppningar om vår framtid. 

    Vad anser ni om det här? 


    Kan även tillägga att han tycker inte att det var otrohet eftersom han hade sex med en h*ora som han betalade och det var inga känslor inblandade. Tro mig jag har sån extrem ångest av att vara med honom och vill gärna polisanmäla honom eftersom det ju väl är olagligt i Sverige?

  • Svar på tråden Jag förlät hans otrohet men nu har jag ändrat mig och vill lämna. Fel av mig?
  • Anonym (Lämna)

    Klart du får och ska göra det du vill. spelar ju ingen roll att du försökt att förlåta, det funkar ju inte för dig och det förstår jag. Du måste ju få må bra och du har bara ett liv! Sen undrar man ju varför han går till en hora. Känns ju inte som en person man vill ha o sitt liv och definitivt inte som partner. 


    Jag var otrogen mot min sambo och han förlät mig. Men hade han ångrat sig nu eller velat lämna så hade jag såklart förstått honom. Det är det värsta sveket man kan göra och jag är inte så säker på att jag hade förlåtit om rollerna varit omvända.

  • Anonym (Lämna)

    Och att han inte tycker det var otrohet säger ju en hel del. Då kan ni ju enligt honom knulla runt bäst ni vill så länge det inte finns känslor?

  • Emerencia

    Tycker han låter farlig med den ruttna attityden mot kvinnor. Om han inte köper din förklaring att du inte kan förlåta har du nu en ny, hans sunkiga kvinnosyn. 

    Ne, du behöver ingen förklaring alls varför du vill lämna. Du är inte skyldig honom ett skit. Bor ni ihop, flytta snabbt som tusan utan hans vetskap. Om inte, hämta eventuella saker i hans bostad och avbryt kontakten. 

    Han reaktion när du säger att du inte kan förlåta ger mig kårar. Det finns ingen respekt gentemot dig från honom. Han skiter fullständigt hur du mår, bara han får sin vilja igenom och använder alls medel.

    Kan nästa tro att du är tillsammans med mitt ex, han betedde sig precis som du beskriver. 

  • Gameofthrones

    Endel människor reagerar sådär medvetet om de har varit otrogna och de flesta har inget samvete för det och jag tycker att du går på din magkänsla. Vad tror du vad han gör när du väljer ha barn med honom? Kanske då han tycker att du har blivit osexig för du har blivit större och gravid?.. Du förtjänar bättre man.

    Lämna honom medan du är ung så behöver du inte älta varje dag och ha ångest. 

    Nä lämna tycker jag. 

  • Anonym (E)

    Han bestämmer inte om du "får" göra slut eller inte. Du behöver egentligen ingen anledning alls till att göra slut, även om du nu har en ganska bra sådan. Lämna honom och gå vidare med ditt liv, polisanmäl om du vill.

  • Anonym (Lämna 2)

    Självklart kan du lämna även 3 månader efter otroheten. Precis som du kan lämna någon som inte varit otrogen.

    Att förlåta är inte samma sak som att acceptera det som hände och gå vidare tillsammans. Ibland tar det en stund innan man bryter upp efter någonting hänt.

    Personligen tycker jag att det är väldigt knasigt med en man som tycker sig ha "rätt" till ett förhållande eftersom .... (Fyll i valfritt argument). Ett förhållande med någon är ingen rättighet eller något man förtjänar. Det är någonting båda vill. Och vill du inte längre, så är det dags att bryta upp!

  • Anonym (Bara gå)

    Lämna det otrogna svinet du. Utan minsta lilla gnutta dåligt samvete.

  • Xenia
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2022-05-23 17:14:03 följande:
    Jag förlät hans otrohet men nu har jag ändrat mig och vill lämna. Fel av mig?

    Det är så att för tre månader sedan så fick jag reda på att min kille haft sex med en annan tjej- eller flera det vet jag inte men jag vet att han hade det med en tjej och jag vet inte hur många gånger. Och min kille grät extremt mycket, köpte blommor och gjorde verkligen allt för att få mig att stanna kvar, han vägrade acceptera att jag skulle lämna.

    Så jag valde att ?förlåta? honom men jag sa till honom att det kommer ta extremt mycket tid för mig att kunna glömma det han gjort. Men nu har det gått 3 månader och det ger mig fortfarande sån stor ångest, och jag är 26 år och han är 33. Och jag vill verkligen lämna för jag vet att han inte är den rätta för mig. Men nu säger han att ?jag ju redan sagt att jag förlåtit honom? så jag ska inte kunna ändra mig och göra slut för att jag nu då gett honom falska förhoppningar om vår framtid. 

    Vad anser ni om det här? 


    Kan även tillägga att han tycker inte att det var otrohet eftersom han hade sex med en h*ora som han betalade och det var inga känslor inblandade. Tro mig jag har sån extrem ångest av att vara med honom och vill gärna polisanmäla honom eftersom det ju väl är olagligt i Sverige?


    Man har alltid rätt att bryta upp, t ex för att kärleken tagit slut. 

    Vaddå "falska förhopplningar"? Han ingav ju dig falska förhoppningar när ni blev ihop. Det var knappast så att han sa att han sa att han skulle vara otrogen el köpa sex (känns ännu värre än vanlig otrohet på ett sätt).

    Det är bara att säga att du trodde att du skulle kommar över det och fortsätta som förut men det går inte. Låter som han försöker ge dig dåligt samvete.

    Nej, lämna du. Han verkar inte vara "husband material". Du mår ju dåligt av att fortsätta att vara ihop med honom. Vissa saker kan inte lagas.

    Tycker inte det är någon idé att polisanmäla honom. Det finns inga bevis och du spelade väl inte in vad han sa.
Svar på tråden Jag förlät hans otrohet men nu har jag ändrat mig och vill lämna. Fel av mig?