• Kulramen

    Missfall

    Tredje månaden i rad nu då linjen på gravtesten gått från att öka i styrka till att bli svagare och svagare igen, tredje månaden i rad med missfall. Första gången fick jag komma till vecka 7, de andra två gångerna kom jag bara till v 5-6. Alla tre gånger har jag fått illaluktande stänkblödningar, inga klumpar, inga smärtor. Är det någon som varit med om samma och kan lugna mig med att det går till slut? Är illaluktande blödningar som ?missfallsblödning? normalt eller kan något vara fel? Jag ska ringa bm men ville bara bolla med någon som eventuellt har erfarenhet av samma sak. 


     

  • Svar på tråden Missfall
  • Anonym (I)

    Ring bm. Illaluktande blödning ska kollas upp. Det kan vara tecken på infektion, men behöver inte vara det.

    jag tyckte nog att det luktade lite speciellt vid mitt ma, men tänkte då att det är väl inte så konstigt att en, ursäkta språket, död gammal blodklump luktar illa, (det är ju inte bara embryot som ska ut, utan även moderkaka och andra rester.)

  • Kulramen
    Anonym (Tre) skrev 2022-05-24 22:40:48 följande:

    Vid tre missfall har du rätt till utredning


    Har läst att det inte gäller om man inte sökt vård efter mf. Fick bara första konstaterat med VUL på kvinnokliniken, dom andra två har jag bara hållit koll på själv att testen till slut blivit helt negativa.
  • Lojsan DN

    Jag har med haft upprepade missfall, alla slutade i v 5-7.
    Det visade sig att jag har en sjukdom som heter antiforsfolipid syndrom (APS).  

    Bli inte rädd nu och tro att du har det, du måste utredas för det först. Glad

  • Katch91

    Hej TS!
    Jag befinner mig just i mitt andra tidiga missfall och undrar hur det har gått för dig?! 


    Hjärta

  • Anonym (Bg)
    Kulramen skrev 2022-05-25 01:07:50 följande:
    Har läst att det inte gäller om man inte sökt vård efter mf. Fick bara första konstaterat med VUL på kvinnokliniken, dom andra två har jag bara hållit koll på själv att testen till slut blivit helt negativa.
    Jag tror inte att det handlar om huruvida man sökt vård för själva missfallet. Jag tror man utreder upprepade missfall av graviditeter som gått längre än så kallat biokemiska. Och vanligtvis har man ju inte kontakt med vården så tidigt. Det är vad jag hört men det kan ju vara olika.
Svar på tråden Missfall