• Sarken

    Tidigt missfall?

    Hej!
    Igår tog jag ett graviditetstest efter att ha känt mig illamående, sjukdomskänsla osv... Stickan visade ett starkt plus. Tre timmar senare går jag på toa och ser att jag blöder. Från ca kl: 15-19 ish blöder jag typ en halv tampong. Därefter inget mer och inte idag heller (än). Det här är min tredje graviditet och har aldrig haft missfall förut så vet inte hur de ter sig? Har inte kommit några klumpar eller dylikt. Hur har det sett ut för er med liknande erfarenhet? Kom det mer blod de närmsta dagarna? Blev det en bebis trots allt?

    Ringde mvc som sa att kroppen ibland kan tro att den ska ha mens men att det är en lyckad graviditet ändå, eller att det kan vara missfall på G. Skulle ta ett test igen om en vecka och se. Men nyfiken hur det har varit för andra som sagt ????

    Kram! 

  • Svar på tråden Tidigt missfall?
  • Maymom

    Ja det är ju antingen eller, precis som barnmorskan sa, och du kommer få svar här från personer med båda erfarenheterna.

    Jag ville bara säga, om inte bm redan sagt det, använd inte tampong just nu, om det är en missfallsblödning så är risken större för infektion om du använder det, så kör på bindor framöver.

    lLycka till!

  • Sarken

    Ja precis, Men intressant att se hur det varit för andra :)

    Jo jag vet, men var på jobbet och det var det enda jag hade så fick ta det då. Men tack för omtanken :) 

  • Sarken
    Sarken skrev 2022-05-25 13:40:44 följande:

    Ja precis, Men intressant att se hur det varit för andra :)

    Jo jag vet, men var på jobbet och det var det enda jag hade så fick ta det då. Men tack för omtanken :) 


    Ifall någon läser den här tråden längre fram så var det inget missfall. Är nu gravid i vecka 16 Glad 
Svar på tråden Tidigt missfall?