• Anonym (Less)

Gravid och less

Är gravid, lite mer än halvvägs och jag är så less. Jag tycker ärligt det är pissjobbigt. Inga direkt fysiska problem men psykiskt ä jag så nedstämd. Alla mina nära och kära är barnfria och planerar aktiviteter efter det, alltså mycket fest och sånt. Är ju med ibland men orkar inte med att det alltid ska vara alkohol inblandat i allt.. kul att vara nykter när alla blir personlighetsförändrade framåt kvällen. Känner att jag får ju självklart anpassa mig men hänger jag inte på är valet att sitta själv. Känner mig så ensam och less. Inte alls samma känsla som mina andra graviditeter. Känner att jag inte riktigt har stöd i förhållandet heller så gör väl sitt till..

• Svar på tråden Gravid och less
  • Anonym (En period)

Din graviditet är snart över.Ett glas bubbel kan du unna dig sen nångång.

• Anonym (Less)

Absolut. Jag behöver inget bubbel. Det som är tråkigt är att alla andra behöver det när dom umgås.

• Zakopane

Segt. och man kan verkligen bli less på mycket när man är gravid, hela grejen är ju påfrestande. 

Jag har under åren tänkt "gärna fler barn, men orka vara gravid!". Ok, nu väntar jag ändå femte barnet men... även om man inte har fysiska krämpor så är det ju kämpigt på många sätt.

Har du fått barn väldigt tidigt, eller hur kommer det sig att ingen i bekantskapskretsen också har barn? Tänker eftersom du skriver om graviditeter i plural.

• Anonym (Less)

Jo, är nog att jag påverkas hormonellt i humöret och blir nedstämd överlag och känner mig ensam liksom. Närmar mig 40 så inte varit speciellt ung men tror jag kände mig tryggare i min situation vid tidigare graviditeter. Att ingen av mina närmsta har barn är ju egentligen lite märkligt men det har fallit sig så. Vi har hängt ihop sen barndomen. Men det ser likadant ut på sambons sida så är ju samma där. Ett fåtal vänner med barn finns men där är det sporadiskt umgänge så inte så mkt till hjälp. 

Svar på tråden Gravid och less