• hellofromtheotherside

Introduceras inför hans barn?

Hej, jag ska få träffa killens son om några dagar för första gången. jag undrar hur jag ska bete mig? Vi ska spela fotboll alla tre så det blir en aktivitet. pojken Är 6år. vad Säger jag när jag hälsar på honom? Hur ska jag agera? Vara passiv? prata mindre? Hur sjuttsinge gör man? Har inte hunnit pratat med killen än om detta. 

• Svar på tråden Introduceras inför hans barn?
  • Mortiscia80

Är du ovan vid att umgås med barn? Jag skulle säga att du ska bete dig som du brukar mot andra barn, lugn och avslappnad, inte försöka för mycket, inte anstränga dig för att bli "bästis" första träffen. Pojken vill se vem du är och känna sig för antagligen.

Och hälsa, det gör man enklast med ett hej och presentera sig med namn, inte skaka hand.

• Lilith81

Var för många år sen i samma sits.
    Ta det lugnt, fråga lite om skolan och intressen.  Känn dig för.
    Inte försöka för mycket och vara för på, men samtidigt inte ointresserad.
    Jag visade intresse för honom som person, frågade om fotbollslag (nu visste jag sen innan att han var fotbollskille,  det hade hans pappa berättat)
    Jag hade med en liten present också, det uppskattade han.
    Höll mig för övrigt lite i bakgrunden.
    Det gick bra,  han tyckte att jag var snäll, och det dröjde inte länge förrän han ville att han och jag skulle gå till affären och handla middagsmaten tillsammans.  

Svar på tråden Introduceras inför hans barn?