• Fri 27 May 2022 13:02
    1402 visningar
    5 svar
    5
    1402

    Någon som har tips om DHEA?

    Hej! Har genomgått två ivf försök och ska köra min tredje cykel i höst. Har blivit rekommendera DHEA. Försökt som en tok att beställa men kunde inte via de hemsidor som normalt säljer det i USA. Läste på någon gammal tråd här att någon ivf klinik i Falun skrev ut? I så falk vilken? Och gör dom det fortfarande? 


    Är det någon som har någon idé hur jag kan få tag på detta eller om någon Har någon burk över? Tacksam för all hjälp. 


    Vänligen, 
    Nåhon som är desperat. 

  • Svar på tråden Någon som har tips om DHEA?
  • Fri 27 May 2022 18:30
    #2
    Edbergpytt97 skrev 2022-05-27 16:08:27 följande:
    Det finns inte längre men bittermandel innehållet samma verksamma substans du kan tex mixa en påse i mixern och ha på filen på morgonen eller bara svälja som det är. Jag fick själv detta tipset och körde det i en månad och det funkade jättebra!!
    Även om jag absolut inte tar dig på allvar kan det hända att andra gör det så därför måste jag varna. Bittermandel är giftigt! Mycket giftigt. Ska endast ätas i väldigt små doser på bakverk.

    www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/mat-och-dryck/notter-och-froer/bittermandel
  • Sat 28 May 2022 11:49
    #3

    Jag har genomgått 4 ivf behandlingar och har nu beställt DHEA för att äta detta under sommaren och förhoppningsvis genomgå en sista behandling till hösten. Jag beställde via dhea.com Fick tipset här på familjeliv så vet ännu inte om jag får hem det eller om det fastnar i tullen. De skickar iaf tabletterna i platt paket och inte i burk för att minimera risken att paketet fastnar i tullen.  Rekommenderar att du tar test innan för dhea och testosteron för att se vilken dos du bör ta. Du kan läsa mer om detta på
    itstartswiththeegg.com/faq/dhea-and-egg-health/

  • Sat 28 May 2022 11:51
    #4
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-28 11:49:56 följande:

    Jag har genomgått 4 ivf behandlingar och har nu beställt DHEA för att äta detta under sommaren och förhoppningsvis genomgå en sista behandling till hösten. Jag beställde via dhea.com Fick tipset här på familjeliv så vet ännu inte om jag får hem det eller om det fastnar i tullen. De skickar iaf tabletterna i platt paket och inte i burk för att minimera risken att paketet fastnar i tullen.  Rekommenderar att du tar test innan för dhea och testosteron för att se vilken dos du bör ta. Du kan läsa mer om detta på
    itstartswiththeegg.com/faq/dhea-and-egg-health/


    Glömde skriva men den läkaren som skrev ut dhea i Falun ska enligt min läkare inte vara kvar. Min läkare ville inte skriva ut dhea då hon ansåg det fanns för lite underlag att de hjälper 
  • Sun 29 May 2022 06:15
    #5

    Ivf Falun har tyvärr slutat skriva ut dhea, men som skrivits ovan går det bra att beställa från dhea.com

Svar på tråden Någon som har tips om DHEA?