• Anonym (Ts)

    Sekundär barnlöshe

    Hej! Finns det någon fler än mig som har svårt att bli gravid med barn nr 2? Vi fick kämpa lite med ettan men inte så länge som vi gjort nu (1,5 år) 

    Vi kanske kan dela lite tankar eller bara skriva oss eller peppa varandra :)

  • Svar på tråden Sekundär barnlöshe
  • Anonym (Längtarså)

    Hej, här är en till, vi har försökt 1 år nu. Utan plus, så inte lika länge som er men det känns att det aldrig ska bli ett syskon. Hur går det för dig ??

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Längtarså) skrev 2022-08-11 21:36:42 följande:

    Hej, här är en till, vi har försökt 1 år nu. Utan plus, så inte lika länge som er men det känns att det aldrig ska bli ett syskon. Hur går det för dig ??


    Hej! Fortfarande inget plus här men vi kämpar på. Vi har pratat lite om att göra en fertilitetsundersökning nu i höst. 

    Tog det lång tid för er att bli gravida med barn nr 1? 
  • Anonym (9 år)

    Japp. Dottern kom av sig självt. Sedan har det varit nio år av försök. Nu har vi en menscykel kvar att försöka på, sedan ivf.

  • Olli85

    Hej 

    vi har gått på Letrozol i 10 månader, det har inte hänt något. 


    min läkare bad oss ta Letrozol i 2 omgångar till och om inte det fungerar så ska han skriva en remiss till egen bekostad ivf. 


    lite sorgligt är det när det första barnet kom på andra försöket. 


    nu har vi beställt Concive plus tabletter som vi testar. 

    man Blir lite sorgsen varje gång man får mens nu för tiden. 

  • Anonym (123)

    Hej! 


    hur har det gått för er? 


    känns som detta är rätt tråd för mig. Försökt i 6 år att få ett syskon.. utredning gjord, inga konstigheter. Ingen är särskilt sugen på att hjälpa mer. Fick till svar av läkare för 2 år sen att ?min tid är nog förbi? .. 😂 är 31 idag. 


     

  • Olli85

    Det låt ju helt sjukt att din tid är förbi. Det ska ju inte ens vara möjligt. 


    Min läkare ska skriva remiss till ivf. 


    har ni genomgått ivf ? 

  • Anonym (123)

    Ingen ivf ännu, ingen letrozol eller likanande pga alla prover ser bra ut.
    Man är helt slut inombords varje månad när det lilla hoppet släcks typ. Så ska man prestera och jobba heltid och låtsas vara glad för de mesta 😂 

    hoppas ni slipper vänta för länge på ivf. håller tummarna att det går bra för alla 


     

Svar på tråden Sekundär barnlöshe