• optimisten

    Blekt askblont/grått hår vill ha ljusbrunt…hur gör jag?

    Har börjat fått grått hår. Testat nu i snart 2 år och haft vitt askblont hår och ser 10 år äldre ut! Passar inte alls i det men frisören vill inte göra det mörkt igen.Har de senaste 30 åren haft mörkbrunt hår .Frisörerna jag haft nu ( från samma ställe) säger att jag inte passar i mörkt hår speciellt varma färger? Har alltid fått komplimanger tidigare för mitt hår. 
    Har läst att det går att förpigmentera håret inen typ honungsgul färg i 10 minuter och sedan ha en neutral toning ovanpå? Har inte råd att gå till frissan och betala 3000kr igen och inte få som jag vill????????. 
    Någon som färgat hemma till mörkare från riktigt vitt askblont hår? 

  • Svar på tråden Blekt askblont/grått hår vill ha ljusbrunt…hur gör jag?
  • optimisten

    Kan tillägga att jag gjort många folieslingor så håret nu är helt vitt askblont men har grå utväxt. Ingen som har några tips? 

  • jeanette02

    Byt frisör. Ibland kan man behöva input från andra. Lita också på vad din egna känsla säger.
    Nackdel med toning är att det brukar fästa så dåligt på det gråa. Annars är din tanke bra med pigmentera upp och sedan lägga på en annan.

    Skulle prova med någon bra hårfärg. Eller toning trots allt lägg på först på den gråa utväxten sedan ganska kort tid på längder. Gå nåt steg mörkare bara först för att se vad som händer. Typ 8 i blondhet. El 9. 

Svar på tråden Blekt askblont/grått hår vill ha ljusbrunt…hur gör jag?