• Anonym (me)

Tips på singelresor eller andra singelaktiviteter?

Hej!

Har börjat (i sista minuten...) kolla på singelresor och liknande aktiviteter för singlar. Har tänkt att jag skulle få in detta under semestermånaden (mitten av juli-augusti)..

Behöver få lite tips om bra arrangörer etc med rimliga priser inom Sverige! Vid en snabb googling, ganska dyrt och ganska enkelspårigt (t ex 15000kr för en femdagars vandring i Bohuslän).

Jag är intresserad av aktiviteter i Uppsalaområdet för dag- och kvällsaktiviteter. Blir det längre resor så är jag öppen för förslag (inom Sverige då jag ännu inte har något pass). Tänker mig både helger/långhelger och dags- och kvällsaktiviteter. Är väl mer intresserad av mat/dryck/museum/kultur/stadsliv än att vandra/springa/cykla vid en sådan  aktivitet.

Verkar vara mycket vandring (ganska dyrt - både själva resan och om man ska köpa kläder etc som lämpar sig för detta) och drejning (ganska ointresserad av detta) som finns.... Är såklart öppen för förslag utanför min comfort zone.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-05-29 13:41
    Eller söker kanske inte efter uttalade singelresor utan aktiviteter där det kan finnas singlar på. Kanske gruppresor och gruppaktualiteter som delvis är inriktade till personer som reser/aktiverar sig ensamma.

• Svar på tråden Tips på singelresor eller andra singelaktiviteter?
  • Anonym (resenär)

Åk på en charterresa!
    Det är bland det bästa jag har gjort, att börja resa själv.

Observera, själv och inte ensam!

• Anonym (me)
    Anonym (resenär) skrev 2022-05-29 15:28:15 följande:

Åk på en charterresa!
    Det är bland det bästa jag har gjort, att börja resa själv.

Observera, själv och inte ensam!

Haha blev osäker på ensam/själv :)

Som sagt inget pass så charter inte aktuellt (känns dumt att boka resa innan jag ens har varit hos polisen).
  • Anonym (resenär)
    Anonym (me) skrev 2022-05-29 15:40:38 följande:
    Haha blev osäker på ensam/själv :)

Som sagt inget pass så charter inte aktuellt (känns dumt att boka resa innan jag ens har varit hos polisen).
    Haha, ja det är skillnad på själv och ensam.

Synd, charter är så jäkla behändigt. Jag drar två veckor i september, själv såklart.
  • Anonym (Jenny)

Rosabussarna.se har inte så många resor inom Sverige då, men en weekendresa till Gotland kanske kan passa? Det är väldigt mycket singlar på de resorna, och folk som kanske inte är singel, men vars partner inte har semester samtidigt, etc. Folk brukar vara väldigt öppna och det är lätt att få nya vänner!  

• Anonym (Visbybo)
    Anonym (Jenny) skrev 2022-05-30 16:27:53 följande:

Rosabussarna.se har inte så många resor inom Sverige då, men en weekendresa till Gotland kanske kan passa? Det är väldigt mycket singlar på de resorna, och folk som kanske inte är singel, men vars partner inte har semester samtidigt, etc. Folk brukar vara väldigt öppna och det är lätt att få nya vänner!  

Tittade på detta, tycker det var rätt dyrt.
    Då hade jag hellre åkt på egen hand till Visby och bott mer bekvämt.

Det där konceptet känns också primitivt.

Ska man dock hitta logi i Visby så är det dags att boka NU och undvika v 27 så det alla gånger redan är uthyrt och om det skulle finnas något så kostar det skjortan, pga Almedalsveckan.

Mvh, Visbybo
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (Visbybo) skrev 2022-05-30 16:47:41 följande:
    Tittade på detta, tycker det var rätt dyrt.
    Då hade jag hellre åkt på egen hand till Visby och bott mer bekvämt.

Det där konceptet känns också primitivt.

Ska man dock hitta logi i Visby så är det dags att boka NU och undvika v 27 så det alla gånger redan är uthyrt och om det skulle finnas något så kostar det skjortan, pga Almedalsveckan.

Mvh, Visbybo
    Visst är det ganska primitivt, men väldigt trevligt! Det passar inte alla, så klart, utan man måste vara beredd att hjälpa till att fixa frukost någon av dagarna, ställa fram bord och bänkar, etc, men det gör man tillsammans med de andra, och det är en del av vad som gör det kul. Vill man ha lyx och uppassning så får man hitta något annat!
    Om man ska åka ensam till Gotland 5 dagar i juli vet jag inte vad det kostar, men 3 600:- känns rätt ok för buss från Sthlm, färja, boende, rundresa, frukostar och två luncher. (Ska man åka fem personer i en familj tillsammans blir det säkert mycket billigare att fixa en egen resa, så då väljer jag inte Rosa bussarna)
Svar på tråden Tips på singelresor eller andra singelaktiviteter?