Bebis tittar konstigt
Undrar om det finns någon annan där ute som upplever att er bebis tittar med en konstig blick? Jag kan inte sätta fingret på vad jag upplever som konstigt hos min 3 månaders. Vi får ögonkontakt men bebisen ser inte rakt in i mina ögon utan mer åt sidan, som att bebisen skelar men ändå inte. För ögonen är åt samma håll. Dem liksom är inte precis i mitten eller hur jag ska förklara.. om bebis ser rakt fram så är ögonen några millimeter åt höger, väldigt lite men jag reagerar och får ont i magen. Mest reagerar jag i det ljuset då pupillerna är så små som det bara går.. ögonen kan ibland se ?oseende? ut. Men bebisen följer och är på god väg att greppa sakerna i babygymmet.
så svårt att förklara men om någon upplever liknande så kanske den/dem förstår hur jag menar. Bebisens nacke är ännu ostadig och jag undrar om det kan ha något med saken att göra? BVC har skickat remiss till sjukgymnast för att stärka nacken. Ska fråga sjukgymnasten om ögon då också. BVC reagerar bara på att bebis följer delvis med blicken när sköterskan inte står precis framför.
Jag känner mig orolig att något är väldigt fel.. att det handlar om en hjärnskada eller liknande. Kanske är det en vanlig skelning men det är inte så jag uppfattat när någon skelar, då brukar ju ena ögat fara iväg ordentligt. Har tyvärr ingen bild på bebis ögon som jag kan dela med mig av.