• Simpan­32
    Mon 30 May 2022 06:42
    4608 visningar
    6 svar
    6
    4608

    Jag har äntligen sagt upp mig från jobbet

    Hej

    Jag är trött på att känna mig som en slav för samhället att behöva känna sig tvungen att stiga upp halv sex på morgonen och komma hem halv fem och vara som en zombie när man kommer hem och inte har ork att göra något efteråt. Har alltid kommit försent och inte skött tiderna som jag ska och det blev aldrig bättre eller kändes lättare. Dessutom trivdes jag aldrig att jobba tillsammans med andra kollegor. Problemet nu är att jag har tre månader karens från akassan så jag har ingen inkomst och jag behöver det till att kunna betala räkningar och hyran. Så vad tycker ni jag ska göra? 

  • Svar på tråden Jag har äntligen sagt upp mig från jobbet
  • Anonym (Teddy­)
    Mon 30 May 2022 06:48
    #1

    Har du inte planerat hur du ska försörja dig i tre månader? Ja, det blir ju svårt om du inte har sparat.

  • Anonym (S)
    Mon 30 May 2022 07:07
    #2
    Simpan32 skrev 2022-05-30 06:42:51 följande:
    Jag har äntligen sagt upp mig från jobbet

    Hej

    Jag är trött på att känna mig som en slav för samhället att behöva känna sig tvungen att stiga upp halv sex på morgonen och komma hem halv fem och vara som en zombie när man kommer hem och inte har ork att göra något efteråt. Har alltid kommit försent och inte skött tiderna som jag ska och det blev aldrig bättre eller kändes lättare. Dessutom trivdes jag aldrig att jobba tillsammans med andra kollegor. Problemet nu är att jag har tre månader karens från akassan så jag har ingen inkomst och jag behöver det till att kunna betala räkningar och hyran. Så vad tycker ni jag ska göra? 


    Göra och göra...
    Du har väl förhoppningsvis sparat pengar som du får använda nu.
    Och annars akutleta efter ett nytt jobb som täcker dina utgifter och upphälle.

    För du har ju varken rätt till a-kassa eller försörjningsstöd eftersom du valt "din frihet"...
  • Anonym (Skept­isk)
    Mon 30 May 2022 07:14
    #3
    -1

    Gå till soc och förklara att du inte visste om den där regeln. De kommer förstås att säga nej till försörjningsstöd eftersom du borde ha fattat bättre, och om inte annat så skulle du ha sparat pengar för minst tre månaders utgifter, men då har du åtminstone försökt.

    Det som kommer att hända är att du behöver ta av sparpengar, om du har några. Annars privatlån i stil med sms-lån för det är det enda du kommer att bli godkänd för. Kan du inte betala dina räkningar blir du så klart vräkt och då blir det svårare att komma på banan igen.

    Du kan söka jobb inom vården, det söks många sommarvikarier nu. Sök andra jobb också. Vad är den långsiktiga planen egentligen? A-kassa räcker inte hur länge som helst. Hur ska du någonsin kunna anpassa dig till ett vuxenliv om du kommer för sent till jobbet hela tiden? Vad ska du leva av, vad ska du jobba med hade du tänkt?

    Jag har väldigt svårt att ta den här tråden på allvar för så här omedveten kan väl ingen vara.

  • Mon 30 May 2022 07:24
    #4
    +2

    trolltråd

  • Mon 30 May 2022 23:25
    #5

    åk hem till mamma och låna pengar?

  • Anonym (Amand­a)
    Mon 30 May 2022 23:45
    #6

    Vad du än gör så ta inget lån och framförallt inte sms lån. Sälj sådant du äger som har ett värde som märkeskläder eller möbler. Nästa gång ser du till att ha ett nytt jobb innan du säger upp dig,

Svar på tråden Jag har äntligen sagt upp mig från jobbet