• Tue 31 May 2022 21:30
    844 visningar
    2 svar
    2
    844

    Lh stegring men ej positivt test - är det kört?!



    Jag har fått en fin stegring av mina ägglossningstester som sedan sjönk. Igår hade jag ägglossningsvärk hela dagen och idag sjönk min temp (som den kan göra vid ägglossning). 
    Dock så blev ju aldrig mitt test solklart positivt som ni kan se, utan det va en bit ifrån (syns mer i verkligheten)? vad tror ni om det? Kan jag ändå se det som att min pik var igår?

    test 1 morgon 29/5
    test 2 kväll 29/5
    test 3 morgon 30/5
    test 4 kl 17 30/5 (pik?!?)
    test 5 kväll 30/5
    test 6 morgon 31/5
    Test 7 kväll 31/5

    vad tror ni? Vet att det såklart bara är att vänta ut om jag får tempökning kommande dagar, men alltid kul att spekulera ;)
  • Svar på tråden Lh stegring men ej positivt test - är det kört?!
  • Tue 31 May 2022 21:32
    #1

    Ser nu att bilden på testen hamnat galet? upp och ner. Så testet som är längst till vänster är test 7 osv. Så test 1 är längst till höger, ni fattar nog ;)

  • Tue 31 May 2022 21:47
    #2

    Min kusin fick också stegring i ÄL-testerna men aldrig något som visade ?riktigt? positivt, alltså lika starkt som kontrollinjen eller starkare.
    Hon blev däremot gravid, så visst hade hon ÄL ändå, och troligtvis när hon hade starkast linje.

    Jag har själv bara kört med tester den senaste cykeln så har ingen erfarenhet direkt, men jag fick precis som du också en stegring men inget superstarkt streck som var solklart positivt enligt bruksanvisningen liksom. Men mitt starkaste test fick jag dagen innan ägglossningssmärta och dagen därpå hade jag hög temp. Så jag tror definitivt att man kan utgå från positiv dag den dag då man haft som starkast test, även fast det inte varit ?tillräckligt? starkt enligt manualen.

Svar på tråden Lh stegring men ej positivt test - är det kört?!