• Anonym (ts)

Behöver solskenshistorier- syskon vid 40.

Har en ettåring och fyller 40 i år. Vill så hemskt gärna ge honom ett syskon men känner mig i behov av solskenshistorier där det gick bra för nån annan i liknande läge,

Hade ett tidigt missfall innan han kom och är så rädd att bara få fler såna.

Så kära FL, hit med alla solskenshistorier!

• Svar på tråden Behöver solskenshistorier- syskon vid 40.
  • Anonym (Många)

Typ alla jag känner som fått första efter 40 har fått syskon också. En fick 5 barn mellan 37 och 44. En 2 vid 42 och 46. Farmor 12 mellan 25 och 44. Men som alltid när det gäller barn kan man bara försöka och hoppas på det bästa. Drömmer

• Anonym (Gravid)

Är 44 och väntar 3:e barnet.

Är ju inte så att det måste vara en magisk gräns vid 40 där allt går fel särskilt inte om du har en 1-åring hemma.

Har barn född 07, ett sent avbryt 2012, efter rul pga av trisomi 13, barn född 14, 3missfall/ma och nu gravid v 16

• Anonym (ts)
    Anonym (Gravid) skrev 2022-05-31 23:57:50 följande:

Är 44 och väntar 3:e barnet.

Är ju inte så att det måste vara en magisk gräns vid 40 där allt går fel särskilt inte om du har en 1-åring hemma.

Har barn född 07, ett sent avbryt 2012, efter rul pga av trisomi 13, barn född 14, 3missfall/ma och nu gravid v 16

Jag hoppas ju på det, det gick rätt fort att bli gravid båda gångerna (missfall och bebis); typ 3-4 försök per plus, så jag håller tummarna att jag är rätt fertil än.
  • Anonym (H)

1 barn sedan tidigare, 3 missfall och sedan funkade det till slut direkt efter 3e missfallet så fick syskonet vid 40. Så tacksam. Det jag gjorde annorlunda var:
    D vitamin
    Q10
    Zink
    Magnesium
    K2
    Zinzino Balanced Oil
    Selen i form av 1 paranöt per dag

Lycka till, det kommer att fungera till slut.

Svar på tråden Behöver solskenshistorier- syskon vid 40.