10 åring med stora utbrott
Hej!
Jag har en tioårig dotter som vi kan kalla för Emma. Det går bra för Emma i skolan och hon är glad och social där.
Det är när Emma är hemma som det blir mycket utbrott.
Varje gång hon ska till skolan eller iväg någonstans så är det struligt, hon vill inte kamma sig, inte klä på sig eller borsta tänderna.
Speciellt på skolmorgnarna blir det mycket utbrott, mest över att hon måste kamma sig och borsta tänderna. När hon blir arg så skriker hon väldigt högt, ibland kastar hon grejer, ibland slåss hon och så svär hon mycket. Efteråt har hon väldigt svårt att se att hon har gjort fel utan tycker alltid att det är andras fel.
Jag har undersökt mycket om det är något som är fel i skolan eftersom hon är så arg på morgonen men enligt henne själv, läraren och klasskamraterna så verkar allt vara bra. Efter skolan är hon alltid nöjd med sin dag där.
Hon vägrar också torka sig själv efter hon bajsat eftersom hon tycker det är så äckligt med bajs så jag måste fortfarande torka henne. När jag kontaktat skolan och berättat om hennes stora utbrott hemma som hon får 2-3 ggr om dagen så säger dem att i skolan är det inga problem. Jag har också funderat på att kontakta bup men har släkt som jobbar där och dem släktingarna säger att Emma är alltid så glad och trevlig när dem träffas så det låter inte som något uppseende.