• Ilea

    RD 12, positivt test men blöder

    Varför är kroppen som den är?? Jag är idag på rd 12 och i förrgår var de ömma brösten som bortblåsta och igår började en liten ljusrosa blödning som idag blivit mer röd (utspädd röd flytning typ, ursäkta detaljerna...) jag har mensvärksliknande känsla. testade gravid 1-2 på CB digital idag men har sån ångest över att det är en kemisk graviditet och att missfall är på gång. Det är vårt första ivf och sista i sverige med egna ägg i och med att jag fyller 43 i år så det känns väldigt hopplöst. Har officiell testdag 6 juni. har många missfall i bagaget och har lite samma känsla nu. Nån som känner igen sig? Ni som haft blödningar i tidig ivf och som det ändå gått bra för, hur länge blödde ni och hur mycket? Vet att man inte kan jämföra men jag famlar efter alla halmstrån jag kan hitta

  • Svar på tråden RD 12, positivt test men blöder
  • Ilea

    Rd 13 och ungefär samma mängd blod idag, räcker med trosskydd och det kommer lite när jag går på toa. Ovissheten är värst!!! Någon som är på samma ruvardag? Hur mår ni och vad har ni för symptom?

  • Ilea

    Tyvärr gick det inte vägen denna gång, testade negativt på digital CB i morse. Har pratat med kliniken och får göra ett nytt försök i augusti trots min ålder! Så tar nya tag i höst och håller tummarna för att det går bättre då! Vet att sannolikheten är liten men hoppet är det sista som försvinner! Lycka till alla som kämpar, både med graviditet på naturlig väg och med ivf, håller tummar för er alla!

  • Lilleplutt2022
    Ilea skrev 2022-06-05 12:48:46 följande:

    Tyvärr gick det inte vägen denna gång, testade negativt på digital CB i morse. Har pratat med kliniken och får göra ett nytt försök i augusti trots min ålder! Så tar nya tag i höst och håller tummarna för att det går bättre då! Vet att sannolikheten är liten men hoppet är det sista som försvinner! Lycka till alla som kämpar, både med graviditet på naturlig väg och med ivf, håller tummar för er alla!


    Beklagar att det inte lyckades för dig. Gick stimuleringen för övrigt bra för dig, fick du ut många ägg ?
    Jag sitter i exakt samma sits som dig, misslyckades med det enda ägget vi hade i frysen häromveckan. Har genomgått flera iVF , startade förra året men har nu fyllt 43. Pratade med min läkare och vi ska göra ett nytt försök i augusti trots min ålder då stimuleringen går fint och de brukar kunna hämta ut runt 20 ägg vid varje stimulering. 

    Jag pch min sambo ska nu försöka göra allt vi kan under sommaren för att förbättra ägg och spermie kvalitén med vitamintillskott . Hoppas innerligt att både du och jag får satt i vårt guldägg i höst!
Svar på tråden RD 12, positivt test men blöder